اخباز 3 14 آبان 14009:49 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

از افزایش سرانه فضاهای ورزشی تا الکترونیکی شدن کلیه فرآیندهای امور دانشجویی

از افزایش سرانه فضاهای ورزشی تا الکترونیکی شدن کلیه فرآیندهای امور دانشجویی

سازمان امور دانشجویان آخرین دستاوردهای ویژه و برتر این سازمان در سال گذشته را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا،سازمان امور دانشجویان اعلام کرد که در راستای تحقق دولت الکترونیک؛ اقدامات موثری انجام داده است که از جمله مهم‌ترین این دستاوردها در سال گذشته را به شرح ذیل اعلام کرد.

بر اساس این گزارش؛ نهایی و کامل شدن کلیه فرآیندهای تعریف شده در سامانه سجاد (به عنوان سامانه جامع امور دانشجویی) کاهش مراجعان حضوری در حوزه ستاد از ۳۷ هزار و ۸۰۸ نفر در سال ۱۳۹۸ به ۱۹ هزار و ۹۷۵ نفر در سال ۱۳۹۹ و ایجاد یک نظام یکپارچه با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت امور خارجه، وزارت کشور، بانک مرکزی، بانک‌های عامل، نظام وظیفه و کلیه دانشگاه‌های سراسر کشور (دولتی و غیردولتی) از جمله دستاوردهای حوزه دانشجویی سازمان امور دانشجویان در این راستا است.

در این حوزه همچنین سرانه فضاهای ورزشی از ۲ مترمربع در سال ۱۳۹۸ به ۲.۱ مترمربع در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته و پرداخت وام‌های دانشجویی نیز از مبلغ ۳۴۹ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۵۲۱ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

همچنین بر مبنای این گزارش، تعداد دانشجویان غیرایرانی (خارجی) در دانشگاه‌های سراسر کشور از ۳۸ هزار و ۱۶۰ نفر در سال ۱۳۹۸ به ۵۷ هزار و ۶۷۵ نفر و میزان اعتبارات عمومی و اختصاصی نیز از مبلغ ۷۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۱۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *