اخبار 28 12 آذر 14009:41 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نیاز مبرم زنان و کودکان مناطق سیل زده به لوازم بهداشتی خاص

نیاز مبرم زنان و کودکان مناطق سیل زده به لوازم بهداشتی خاص

ایسنا/گیلان مشاور امور بانوان هلال احمر گیلان، با بیان اینکه زنان و کودکان تقریبا نیمی از جمعیت آسیب دیده در بلایای طبیعی را تشکیل می دهند، گفت: زنان و کودکان مناطق سیل زده به اقلام و لوازم بهداشتی خاص که با سلامت آنان ارتباط مستقیم دارد، نیاز مبرم دارند.

سیده ارمغان سقراط، مشاور امور بانوان جمعیت هلال احمر استان گیلان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به راه اندازی پویش کمک های مردمی استان به سیل زدگان شمال و جنوب کشور، اظهار کرد: از آنجایی که زنان و کودکان تقریبا نیمی از جمعیت آسیب دیده در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله را تشکیل می دهند و از مهمترین گروه های در معرض آسیب هستند لذا می بایست به نیازهای بهداشتی آنان توجه ویژه کرد.

وی هدف از راه اندازی پویش کمک های مردمی استان را تامین نیازهای بهداشتی مادران و کودکان دانست و افزود: امور بانوان جمعیت هلال احمر استان گیلان با توجه به نیاز مبرم زنان و کودکان مناطق سیل زده به اقلام و لوازم بهداشتی خاص که با سلامت آنان ارتباط مستقیم دارد، با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اقدام به راه اندازی پویش کمک های مردمی کرده است.

رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به استقبال گسترده مردم و سازمان های مردم نهاد از پویش مذکور و جمع آوری تعداد زیادی اقلام بهداشتی، تصریح کرد: کالاهای جمع آوری شده به صورت متمرکز توسط جمعیت هلال احمر استان روز گذشته، 20 فروردین ماه 97 از محل مصلی رشت به مناطق سیل زده کشور ارسال شد.

سقراط با بیان اینکه روز گذشته چهارمین محموله ارسالی گیلان شامل 30 کامیون از کمک‌های مردمی با ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان به مناطق سیل‌زده ارسال شد، عنوان کرد: بسته ها و ست های بهداشتی جمع آوری شده توسط جمعیت هلال احمر استان بخشی از این محموله را تشکیل می داد.

وی لباس زیر زنانه و بچه گانه، پد بهداشتی ویژه بانوان، پودر رختشویی، صابون، شامپو، مسواک و خمیر دندان را از عمده ترین نیازهای بانوان و کودکان مناطق سیل زده دانست و خاطرنشان کرد: جمع آوری کمک های مردمی تا پایان شرایط بحرانی مناطق سیل زده در شعب و پایگاه های مستقر در میادین شهرها و خانه های هلال جمعیت هلال احمر انجام خواهد شد.

مشاور امور بانوان جمعیت هلال احمر گیلان یادآور شد: بانوان داوطلب و امدادگر در جمعیت هلال احمر گیلان از لحظات آغازین وقوع حادثه سیل برای کمک به هموطنانشان در جمع آوری کمک های مردمی و تفکیک و بسته بندی اقلام فعالیت داشته‌اند و این خدمات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *