اخبار 35 21 آذر 140010:59 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آغاز اقدامات برای بازسازی و جبران خسارات مناطق سیل‌زده

آغاز اقدامات برای بازسازی و جبران خسارات مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آغاز اقدامات برای جبران خسارات و بازسازی و ایمن سازی مناطق سیل‌زده خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده با پایان وضعیت اضطراری در استان‌های سیل زده گفت: قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده زیر نظر وزیر کشور فعالیت خود را آغاز کرده و تمامی دستگاه‌های مسئول و مرتبط نظیر وزارتخانه‌ها، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی، هلال احمر و… در آن حضور دارند تا فرآیند بازسازی مناطق سیل‌زده به سرعت آغاز شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ روستا و شهر در بیش از ۲۵ استان کشور از ابتدای امسال تاکنون درگیر باران و سیل بودند، گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده و تأمین امکانات و منابع و ماشین‌آلات به ویژه در ایام نوروز، سیلاب در اکثر این استان‌ها به خوبی مدیریت شد و خسارات آن به حداقل رسید. البته سیل در استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان خساراتی را برجای گذاشت و در شیراز نیز منجر به کشته شدن شماری از شهروندان شد.

نجار که قائم مقام قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده است، ادامه داد: اقدامات برای جبران خسارات و بازسازی و ایمن سازی مناطق سیل‌زده آغاز شده و باید هرچه سریع‌تر با بسیج امکانات، اقدامات لازم برای بازگرداندن مناطق آسیب دیده به وضعیت عادی انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار پرونده برای جبران خسارت سیل در کشور تشکیل شده و فرآیند تشکیل پرونده و ارزیابی خسارات ادامه دارد، افزود: بازسازی، نوسازی و تأمین خسارت، اصلی‌ترین دغدغه دولت و قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده در وزارت کشور است و رئیس جمهوری نیز تاکید زیادی روی این مساله دارند.

وی با انتقاد از برخی ساخت و سازها در مسیل گفت: در سال‌های اخیر ساخت و سازهای زیادی در مسیل‌ها صورت گرفته که این مساله با تغییر مسیر در طبیعت منجر به بروز خسارت‌های جبران ناپذیر در کشور شده است. بنابراین یکی از مواردی که مورد تاکید قرارگاه بازسازی قرار دارد، این است که ساخت و ساز مجدد به هیچ عنوان در مسیل سیل و رودها انجام نشود.

نجار با بیان اینکه در بازسازی مناطق سیل‌زده از توان و ظرفیت استان‌های معین استفاده خواهد شد، گفت: استان‌های تهران، اصفهان، البرز، فارس، کرمان، خراسان رضوی، قم، یزد، سمنان و همدان به عنوان استان‌های منتخب در روند بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده تعیین شده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *