علاوه بر الگوریتمها و سیستمهای یادگیری ماشین (مانند RankBrain)، گوگل همچنین از ورودیهایی به شکل بازخورد از افراد واقعی استفاده میکند.
گوگل هزاران کارمند خارجی را استخدام می کند – رتبه بندی کیفیت جستجو – برای ارزیابی نتایج جستجوی واقعی و رتبه بندی کیفیت صفحات رتبه بندی شده.
او نحوه استفاده آنها از داده ها را توضیح می دهد:
توجه به این نکته مهم است که این رتبه بندی مستقیماً بر نحوه رتبه بندی این صفحه یا سایت در جستجو تأثیر نمی گذارد. هیچ کس تصمیم نمی گیرد که هر منبعی «معتبر» یا «موثق» باشد.
در عوض، رتبهبندیها نقطه دادهای هستند که در مجموع به ما کمک میکنند تا میزان عملکرد سیستمهایمان برای ارائه محتوای عالی را اندازهگیری کنیم…
بنابراین ارزیابیکنندگان کیفیت مستقیماً بر نتایج و رتبهبندی تأثیر نمیگذارند، اما دادههای جمعآوریشده از رتبهدهندگان برای بهبود الگوریتم Google استفاده میشوند.
به طور کلی میتوانیم بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل را به دو دسته تقسیم کنیم:
گوگل اغلب الگوریتم خود را تغییر می دهد و اغلب منظور ما چندین بار در روز است. اکثر این تغییرات بسیار کوچک هستند و مردم متوجه آنها نمی شوند.
علاوه بر این بهروزرسانیهای کوچک، Google هر سال چند بهروزرسانی الگوریتم اصلی را ارائه میکند. اینها معمولاً سر و صدای زیادی در جامعه سئو ایجاد می کنند و اغلب نام های جذابی به خود می گیرند.