آموزشی 02 بهمن 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

راز موفقیت افراد برتر کنکور چیست؟

 

همیشه کسانی که در یک کار خاص موفق می شوند، صحبت از داشتن رمز و راز آنها می شود. مهم نیست که خانه گران قیمت بخرید یا در کنکور رتبه برتر شوید. در هر صورت همه فکر می کنند که شما یک چیز پنهان را پشت این موفقیت قرار دادید. اما چیزی که همه نمی دانند این است که راز واقعی موفقیت نفرات برتر کنکور چه چیزهایی است.

اگر می خواهید که به خوبی با تمام مسائل پشت پرده این افراد آشنا شوید، همراه ما باشید. تمام راز و رمزهایی که باید به عنوان یک متقاضی کنکور بدانید را به شما خواهیم گفت.

نفرات برتر کنکور چگونه مطالعه می کنند

داشتن یک برنامه منظم اولین چیزی است که باید یک دانش آموز داشته باشد. برای این کار می توان هم خود و هم از مشاور تحصیلی کمک گرفت. برای موفقیت در کنکور، برنامه ریزی درسی مرحله بسیار مهمی است. در واقع این طراحی پلن درسی است که بخش بزرگی از مسیر آزمون سراسری را تشکیل می دهد. اگر شما بتوانید در ابتدا و با روش های اصولی مسیر خود را مشخص کنید تا پایان بر روی غلطک خواهید افتاد.

https://haghighatmoshaver.ir/wp-content/uploads/2024/01/PosterMaker_22012024_174009.jpg

راه ها و روش های زیادی برای برنامه ریزی کردن وجود دارد. اما پیدا کردن یک منبع مطمئن چالشی است که هر دانش آموزی آن را تجربه می کند. طبیعتا کسانی که در آزمون سراسری رتبه های تک رقمی و دو رقمی را به دست می آورند از بهترین مسیر ممکن نیز عبور کردند.

برای برترین شدن در کنکور چه کار کنیم

زمانی که ما حرف از بهترین ها می زنیم، یعنی از کسانی صحبت می کنیم که با افراد معمولی تفاوت های زیادی دارند. این تفاوت ها در ساعات مطالعه روزانه، بهترین منابع درسی، مشاوره کنکور و بسیاری موارد دیگر می باشد. هر کدام از این موارد به نحو خود تاثیر زیادی در موفقیت یک فرد دارند. برای همین باید در انتخاب آنها دقت و حساسیت بالایی به خرج داد. بنابراین در ادامه سعی می کنیم که در مورد هر کدام از این عوامل تعیین کننده توضیحاتی ارائه دهیم.

نفرات برتر روزی چند ساعت مطالعه می کنند

این یک امر کاملا طبیعی است که هر شخصی دوست دارد بهترین رتبه ممکن را کسب کند. حتی کسی که رتبه او دو رقمی می شود، حتما آرزوی تک رقمی شدن را داشته است. بنابراین همیشه جایی برای تلاش بیشتر وجود دارد. اگر صحبت از برتر شدن باشد، همه چیز تغییر می کند. شما برای این که جزو برترین ها باشید، باید حد و مرزی برای مطالعه روزانه نداشته باشید. در واقع تعیین کردن یک ساعات مشخص برای کسی که می خواهد رتبه دو رقمی یا سه رقمی را کسب کند، تعریف نشده است.

تصور کنید که هدف شما از آزمون سراسری پذیرفته شدن در یک دانشگاه و رشته متوسط است. در این صورت شما با توجه به استعداد و توانایی هایی که دارید، یک ساعت مشخصی را برای خود در نظر می گیرید‌. هرچند که دقت تبدیل شدن تئوری برنامه ریزی شما با واقعیت هم یک موضوع چالش برانگیز است. اما در مجموع با یک اختلاف ناچیز شما همان چیزی را قبول می شوید که برای آن برنامه ریزی کردید. اما برای رتبه های بسیار خوب کنکور نمی توان حد و مرزی برای مطالعه کرد. در واقع شما باید روزانه حداقل 12 ساعت مطالعه کنید. در کمتر از این حالت، بهترین شدن نیز به خطر می افتد.

بهترین منابع درسی

چیزی که به عنوان هدف اصلی در مسیر آزمون سراسری وجود دارد، مطالعه و افزایش سطح سواد است. یعنی جدا از بحث های دیگر، چیزی که باعث می شود سطح دانش آموزان نسبت به یکدیگر مشخص شود، سطح درسی است. پس نباید از این موضوع اصلی یعنی افزایش اطلاعات درسی غافل شوید. برای این کار باید بهترین منابع و کتاب های درسی را در اختیار داشته باشید. منابع و کتاب های درسی مختلفی وجود دارد. اما تشخیص این که کدام منبع برای چه درس و مبحثی بهترین است، یک موضوع متفاوت می باشد.

ما پیشنهاد می کنیم از منابعی استفاده کنید که نفرات برتر سال های گذشته از آن استفاده کرده اند. البته واضح است که تمام رتبه های برتر کنکور از یک منبع استفاده نمی کنند. پس در هر صورت شما باید منابع مختلف را بررسی کنید تا بتوانید مناسب‌ترین کتاب های ممکن را تهیه کنید. فراموش نکنید که همیشه داشتن گران قیمت‌ترین کتاب ها مطرح نیست. بلکه داشتن یک منبع درسی متناسب با سبک مطالعه دانش آموز است که اهمیت دارد.

برنامه ریزی مناسب برای کنکور

برای شکل دادن به تمام کارهایی که برای موفق شدن می کنید، نیاز به یک برنامه ریزی مناسب خواهید داشت. برای این کار شما محکوم به استفاده از بهترین طراحان برنامه ریزی هستید. همچنین می توانید از برنامه ریزی رایگان کنکور نیز استفاده کنید. اما بهتر است که از طرح هایی استفاده کنید که بیشترین تناسب را با شما دارند. زیرا هر دانش آموز شرایط خاص خود را دارد. پس باید از راهی استفاده کنید که مناسب وضعیت درسی شما باشد.

https://haghighatmoshaver.ir/wp-content/uploads/2024/01/PosterMaker_22012024_173551.jpg

به یاد داشته باشید که نفرات برتر شاید از یک برنانه معمولی استفاده کنند، اما حتما بهترین حالت ممکن، آن را اجرا خواهند کرد. بنابراین نحوه اجرای یک برنامه ریزی هم اهمیت بسیار زیادی دارد‌. کسی که یکی از بهترین رتبه های کنکور را از آن خود می کند، حتما فداکاری های زیادی را انجام داده است. فداکاری هایی که باعث می شوند همه چیز مطابق برنامه پیش برود. از شرکت نکردن در مهمانی های غیر ضروری، تفریحات طولانی و هر کار دیگری که باعث عقب افتادن کارها می شود.

درصد پاسخگویی افراد برتر چقدر است

همه چیز بستگی به درصدهای به دست آمده در کنکور دارد. رتبه، رشته و دانشگاه شما کانلا بستگی به درصدهایی دارد که به دست می آورید. اما سوال اینجاست که درصدهای بهترین رتبه های کنکور چگونه است؟ پاسخ به این سوال را قطعا با اعداد دقیق نمی توان داد. زیرا تا حد زیادی به درجه سختی همان سالی دارد که کنکور برگزار می شود. اما بر اساس تجربه می توان گفت که نفرات برتر در هر رشته بیشتر از 90 درصد سوالات را پاسخ می دهند.

اهمیت مشاوره درسی در موفقیت

تمام مواردی که تا به حال گفتیم اهمیت بالایی دارند، اما همه ما انسان ها برای انحام برخی از کارها نیاز به مشورت داریم. شما نمی توانید تمام مصالح یک ساختمان را در یک جا قرار دهید و سپس با آنها یک خانه بسازید. برای این کار نیاز به یک معمار، بنا و البته ناظر ساختمان دارید. در اینجا مشاور کنکور، حکم همان ناظر ساختمان را دارد. یعنی جهت دهی به تلاش ها و سوالاتی که شما در طول مطالعه خود دارید.
زمانی که شما به مشاوره کنکور حقیقت مراجعه می کنید، می توانید چندین نکته مثبت را به دست آورید. این نکات مثبت شامل موارد زیر می شود‌‌.

  • دریافت پاسخ سوالات رومزمره درسی
  • حل مشکلات و موانع درسی
  • دریافت برنامه جدید در صورت تغییر شرایط
  • بهترین برنامه ریزی هفتگی برای مطالعه

هرچند که نمی توان در قالب 4 مورد، ویژگی های استفاده از یک مشاور را توضیح داد. اما به هر حال احتمالا دیگر به ضرورت انتخاب یک مشاور پی برده اید. برای این کار می توانید به سایت مشاوره حقیقت مراجعه کنید تا جدیدترین روش های مطالعه کنکوری را دریافت کنید. شما می برنامه اختصاصی خود را با چند جلسه ابتدایی رایگان دریافت کنید.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *