اخبار 08 بهمن 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

انواع نور برای نورپردای فروشگاهی

افرادی که به مراکز خرید می‌ روند علاقه‌ مند به قدم زدن در فروشگاه‌ های مختلف، دیدن محصولات و کالاهای موجود و قابل عرضه، ملاقات با دوستان، نوشیدن قهوه و گذراندن اوقات فراغت خود در محیطی دلپذیر هستند. گردانندگان فروشگاه‌ها و کافه‌ها به طراحی جذاب محیط و فضای فروش خود اهمیت زیادی می‌دهند، زیرا می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که بازدیدکنندگان مراکز تجاری مشتاق ورود به داخل فروشگاه، بازدید از اجناس و در نهایت خرید هستند. از این نظر، نورپردازی مرکز تجاری به عنوان یک اصل مهم در عملکرد مطلوب این فضاها، کاملاً ضروری است.

طراحی و نصب تجهیزات نورپردازی برای فروشگاه، کاری اصولی و دقیق است و شما باید به خوبی با کاربرد انواع رنگ‌ها و مدل لامپ برای فروشگاه آشنا باشید. نورپردازی فروشگاهی یکی از ارکان اصلی در ایجاد احساس مثبت در مشتری و ترغیب او به خرید است. نورپردازی مناسب برای فروشگاه، خریداران را به بخش اصلی راهنمایی می‌کند و تجربه‌ی خرید خوبی را برایشان به وجود می‌آورد. یک فضای صمیمی و مدرن صرفا فقط از طریق دکوراسیون به دست نمی‌آیند. بلکه با کمک روشنایی و نورپردازی است که ناخودآگاه حس مشتریان تغییر می‌کند و باعث می‌شود به سمت فروشگاه جذب شوند و یا بخواهند خرید کنند.

امروزه فروشگاه‌ها برای اکثر مدل‌‌های روشنایی خود از نور LED استفاده می‌کنند. فناوری LED در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و شما می‌توانید LED هایی با عمر طولانی را برای انواع مختلف روشنایی عمومی، ضروری و تاکیدی پیدا کنید. در بعضی لوازم مانند نورافکن، لامپ‌های هالوژن هنوز هم می‌توانند نور دقیق‌تری از رنگ را تامین کنند. اما به طور کلی، LEDها متناسب با بیشتر نیازهای روشنایی هستند و به شما کمک می‌کنند تا در طولانی مدت بیشترین صرفه جویی را در هزینه‌های انرژی داشته باشید.

انواع نور

همانطور که می دانید انواع مختلفی از نور وجود دارد و مدیران مراکز خرید، بسته به نوع محصولات و فروشگاه ها، مناطق و بخش های مختلف این مراکز و … یکی از این انواع تجهیزات نورپردازی مرکز تجاری را انتخاب می کنند.

نور طبیعی

همانطور که از اسمش مشخص است، از طبیعت و از خورشید می آید. توجه به آن در طراحی نورپردازی مرکز تجاری بسیار مهم است چراکه با گذشت ساعات روز، جهت و میزان آن تغییر می کند.

نور مصنوعی

این نوری است که توسط انسان با استفاده از لامپ و غیره ایجاد می شود. نور مصنوعی انواع مختلفی دارد

برای نورپردازی فروشگاه متناسب با فضا و نوع کاربری چند روش وجود دارد که در این مقاله به بررسی مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌ها می‌پردازیم:

روشنایی فروشگاه با نور تاکیدی:

همانطور که از اسم این نوع نورپردازی در فروشگاه پیداست، از آن برای برجسته‌سازی و تاکید بر قسمت‌های خاص داخل یک فضا، محصولات و دکوراسیون در سراسر فروشگاه استفاده می‌شود. در واقع هدف از روشنایی تاکیدی این است که ما به خریدار حس اهمیت را القا کنیم و نظر وی به آن محصول خاص جلب شود. بدین منظور از انواع مختلف نور تاکیدی برای جلب خریداران به مناطق خاصی در فروشگاه شما استفاده می‌شود.

برای محصولات داخل قفسه‌ها، ویترین و حتی برای در و پنجره‌ها و دیوارها نیز این مدل نورپردازی کاربرد دارد. البته روشنایی تاکیدی را می‌توان به عنوان نور پس زمینه در پشت نمایشگرها نصب کرد و برای روشنایی گوشه‌های تاریک فروشگاه خود استفاده کنید. فراموش نکنید نورپردازی بوتیک نقلی و کوچک با یک فروشگاه بزرگ پوشاک سنتی یا نورپردازی مغازه خرده فروشی مواد غذایی با هم تفاوت‌هایی دارند.

نورپردازی عمومی یا محیطی

نور محیطی یعنی منبع اصلی روشنایی فروشگاه شما، نوری که به مشتریان و کارمندان کمک می‌کند به راحتی در فضای داخلی حرکت کنند و همه چیز را به اندازه کافی ببینند. نورپردازی عمومی باید طوری باشد که مشتری هنگام ورود به داخل، همه چیز را به راحتی مشاهده کند و مشکلی در رفت و آمد وی پیش نیاید. کارکنان جابه‌جا شوند و به سوالات خریداران پاسخ بدهند.

این نور تمام فروشگاه را به طور یکنواختی روشن می‌کند، ولی برای برجسته کردن بخشی از ویترین و محصولاتی خاص، باید تکنیک‌های پیشین را اضافه کنید. نورپردازی محیطی برای همه‌ی فروشگاه‌ها ضروری است و نمی‌شود که آن را حذف کنند. اما در نهایت این خود مالک فروشگاه است که باید تشخیص بدهد کدام نوع نورپردازی مناسب است با توجه به اجناس و کالای موجود در فروشگاه و هرقسمت نیازکند چه نوع نورپردازی است.

شما میتوانید نقشه فروشگاه خود را در واتساپ ارسال کنید و طراحی نورپردازی خود را به مهندسین اکووات بسپارید.

 

 

 

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *