اخبار 1 12 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سهم ۳۰ درصدی اختلافات خانوادگی در تشکیل پرونده‌های قضایی کرمانشاه

سهم ۳۰ درصدی اختلافات خانوادگی در تشکیل پرونده‌های قضایی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگستری کرمانشاه گفت: ۳۰ درصد پرونده های قضایی در دادگستری های استان مربوط به اختلافات خانوادگی است.

پرویز توسلی زاده در مراسم افتتاح ستاد مصلحین در مسجد مسلم بن عقیل روستای کهریز کرمانشاه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزارشد، با بیان اینکه اصلاح ذات البین از مؤکدات دینی است که آن را برتر از نماز و روزه های مستحبی دانسته اند، اظهار کرد: بزرگترین تمرکز دستگاه قضایی استان بر مصالحه بنا شده و برآنیم از تمامی ظرفیت ها در این راستا کمک گیریم.

وی تصریح کرد: به تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آسان کردن زندگی برای مردم، درتلاشیم دستگاه قضایی کمترین نقش را در زندگی مردم داشته باشد.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه افزود: معتقدیم دو میلیون جمعیت کرمانشاهی می توانند به موضوع صلح و سازش کمک کنند و اجازه ندهند اختلافات کوچک به دادگستری کشیده شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد از پرونده های مطرح شده در دادگستری به اختلافات خانوادگی بر می گردد که با پادرمیانی بزرگان و ریش سفیدان می شود آنها را حل کرد و اجازه نداد پرونده ای در دادگستری مطرح شود.

توسلی زاده تاکید کرد: در استان کرمانشاه که غالب جمعیت آن عشایری هستند نفوذ بزرگان و ریش سفیدان برای حل مشکلات وجود دارد و امروز با افتتاح این ستادها تلاش می کنیم این ظرفیت ها را به کار گیریم که علاوه بر حل مشکلات میان مردم، کمک کنیم مردم با برادری و دوستی در کنار هم زندگی کنند.

عالی ترین مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: در میان انبوه پرونده های مطرح شده، حدود ۱۰ درصد از آنها به جرائم مهمه برمی گردد و ما برآنیم با این جرائم به شدت برخورد کنیم.

وی گفت: نباید اجازه داد اختلافات کوچک به اختلافات به مراتب بزرگتری تبدیل شوند. اختلاف کدورت ها را افزایش می دهد و سبب تحمیل هزینه های مادی و معنوی فراوانی بر افراد می شود و اجازه نخواهد داد مردم در آرامش زندگی کنند.

ستاد مصلحین استان کرمانشاه تاکنون توانسته بیش از ۳۳ هزار پرونده را به سازش بکشاند و در این مسیر از ورود حداقل ۳۰۰ هزار نفر به دادگستری جلوگیری کند.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *