اخباز 3 14 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بی‌توجهی به پروتکل‌ها پیک بعدی کرونا را در پی دارد

بی‌توجهی به پروتکل‌ها پیک بعدی کرونا را در پی دارد

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: باید به حوزه بهداشت و درمان اعتماد کرد.

فتح‌الله حقیقی عصر امروز (۸ تیرماه) در جلسه ستاد کرونا زنجان، با هشدار به شهرستان‌هایی مانند ابهر و خرم‌دره که آمار کرونای آنها افزایشی است، اظهار کرد: اگر توجه جدی برای کنترل بیماری در این شهرستان‌ها وجود نداشته باشد قطعا این مناطق، با مشکل مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه مفهوم افزایش آمار در پی‌سی‌آرهایی که گرفته می‌شود، این است که اگر پروتکل‌ها رعایت نشود از هفته‌های آینده دچار مشکل خواهیم شد، ادامه داد: در حال حاضر مراکز سلامت چهار برابر ظرفیت خود بار بیماری را تحمل می‌کند و اگر فشارها افرایش یابد، این مراکز دچار مشکل می‌شوند و اگر این مراکز مشکل پیدا کنند فشار بر بیمارستان‌ها افزایش خواهد یافت.

این مسئول با بیان اینکه در بیماری کرونا اصلا نباید به رنگ‌ها توجه کرد، اضافه کرد: شاخص‌ها به ما  هشدار می‌دهد که مردم باید مراعات لازم را در رعایت بیش از پیش پروتکل‌ها داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با عنوان این مطلب که نیروی انتظامی باید کنترل شبانه را جدی‌تر اجرایی کند، ادامه داد: موافق تعطیلی بوستان‌ها نیستیم، اما رعایت پروتکل‌ها در این مراکز باید مورد توجه جدی شهروندان قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از افراد بالای ۶۵ سال به بالا در استان، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و به طور متوسط نیز ۶۶ درصد از افراد بالای  ۶۵ سال هم دز اول و هم دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: در افراد بالای ۸۰ سال ۲۰ درصد و در سالمندان  بالای ۷۰ سال استان نیز ۳۰ درصد نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند که در صورت ابتلا باید بدانند وضعیت خوبی نخواهند داشت.

استاندار زنجان، با اضافه کردن این مطلب که باید به حوزه بهداشت و درمان اعتماد کرد، متذکر شد: در روزهای اخیر نیز شاهد این بودیم که مقام معظم رهبری به پشتوانه اعتمادی که به علم و توانمندی جوانان ایرانی داشتند نسبت به تزریق واکسن تولید داخل اقدام‌ کردند.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها مکلف هستند مصوبات ستاد کرونا را اجرا کنند، تصریح کرد: مشکل پایگاه تجمیعی ماهنشان در زمینه اینترنت نیز باید حتما پیگیری و مرتفع شود.

این مسئول با اشاره به در پیش‌رو بودن آزمون سراسری طی روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع انتظار ما از دانشگاه زنجان این است که همه هماهنگی لازم را برای رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی انجام دهد.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *