اخبار 13 25 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اجرای بیش از هزار برنامه در هفته بسیج در استان همدان

اجرای بیش از هزار برنامه در هفته بسیج در استان همدان

ایسنا/همدان فرمانده سپاه استان همدان از اجرای هزار و ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار مظاهر مجیدی سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: هزار و ۱۰۰ برنامه در  ۱۰ ناحیه مقاومت و ۲۰ قشر در  هفته بسیج برگزار خواهد شد.

مجیدی تصریح کرد: روز  چهارشنبه ۳ آذرماه رزمایش اقتدار بسیج در سراسر کشور با سخنرانی رهبر انقلاب برگزار می‌شود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره دوسالانه کشوری حبیب حرم در روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد که در بخش‌های نمایشی، شعر، ادبیات و عکس خواهد بود.

فرمانده سپاه استان همدان، مطرح کرد: در روز ۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه، یک رزمایش امنیتی مشترک با سپاه و ناجا برگزار خواهد شد.

مجیدی با بیان اینکه برنامه زیادی پیش‌بینی شده، اظهار کرد: دیدار با ائمه جمعه، غبارروبی و عطرافشانی، برگزاری حلقه صالحین، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی و اشتعالزایی، برگزاری یادواره شهدا و آبروی محله، سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه توسط فرمانده نواحی بسیج، برگزاری رزمایش ثامن، برگزاری میز خدمت و مشاوره رایگان توسط بسیج ادارات، دعوت از مسئولین ادارات برای حل مشکلات مردم، برگزاری کارگاه تخصصی بسیج، برپایی ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان، برگزاری اردوی جهادی، دیدار با خانواده شهدا، نمایشگاه عکس و کتاب، برگزاری کوهپیمایی و مسابقه ورزشی، برگزاری مراسم دعا، نمایش اقتصاد مقاومتی در ۵ نقطه، تجلیل از بسیجیان، برگزاری نمایشگاه دست‌آورد انقلاب، برگزاری کارگاه سبک زندگی خانواده، اهدای ۲۵۰۰ بسته معیشتی و برگزاری نشست روشنگری برای مردم از برنامه‌های هفته بسیج در استان، است.

وی با اشاره به نام‌گداری هفته بسیج، تصریح کرد: از روز شنبه ۲۹ آبان‌ماه روزهای هفته به نام اقتصاد مقاومتی، علم و پژوهش، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و مرزبندی با دشمن، استقلال و آزادی، سبک زندگی و معنویت و اخلاق نام‌گذاری شده‌است.

فرمانده سپاه استان همدان، مطرح کرد: وقتی حضرت امام تهدیدهای فرامنطقه‌ای را احساس کرد که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی باید نمادی از مردم را پای کار بیاورد و به همین دلیل در ۵ آذر،  تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را ابلاغ کردند.

مجیدی ادامه داد: فراتر از یگان‌های نیروهای مسلح بسیج شکل گرفت تا از مرزهای مختلف انقلاب اسلامی دفاع کند و اگر مروری بر گذشته بسیج داشته باشیم یکی از نهادهای نقش آفرین در انقلاب اسلامی، بسیج بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در همان دوران اول انقلاب اسلامی حضور بسیج مثال زدنی بود و بلافاصله بعد از انقلاب امنیت نسبی ایجاد شد و پس از آن نیز در جنگ حضور داشت و پس از آن نیز در بحث سازندگی و محرومیت‌زدایی فعال بود و در ایام کرونا نیز بسیجیان خالصانه پای کار آمدند و کمک کردند.

فرمانده سپاه با بیان اینکه مسئولین بسیج و سپاه برنامه ‌هایی را برای گام دوم پیشبینی کردند، توضیح داد: یکی از این کارها سند ۱۰ ساله راهبردی بسیج است که در آن، وظایف و ماموریت ما را برای دهه پیش رو مشخص کرده و مبنای آن اقدام در راستای انقلاب اسلامی است که در چهار محور عنوان شده و آن چهار محور موضوع خودسازی، جامعه سازی، دولت سازی و تمدن سازی است.

مجیدی ادامه داد: ما یک نقشه راه پنج ساله مشخص کردیم و در این نقشه همان قسمت اول ماموریت که خودسازی است را عنوان کردیم و ماموریت مشخص شده تربیت هشت میلیون نیروی بسیج است که باید جوان، مومن، انقلابی، پای کار  و عازم باشد.

منبع: ايسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *