اخبار 39 27 آذر 140012:52 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

در برخی جاها از برکت نخبگی استفاده نکرده‌ایم

در برخی جاها از برکت نخبگی استفاده نکرده‌ایم

ایسنا/ایلام مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: دلیل اینکه در بعضی جاها می‌لنگیم این است که از برکت نخبگی استفاده نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی‌اشرف علی‌محمدی» در اختتامیه‌ی جشنواره جهادگران علم و فناوری استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان، اظهار کرد:  ما باید خودمان را باور کنیم چون از نظر علمی و توانمندی با سابقه‌ایی که در جهان داریم اول بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه های علمی و تحقیقاتی بالاتر از نرم جهانی قرار دارد، یادآور شد: یکی از مهم ترین راهبردهای موفقیت کشور و راهکار حل مشکلات توجه به نیروها و ظرفیت های داخلی در حوزه های مختلف از جمله فناوری و علم است.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) با بیان اینکه کار، تلاش و فعالیت نخبگان باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: دشمن نمی خواهد این اتفاق بیفتد که نخبگان ما بیدار و آگاه شوند و راه را پیدا کنند و کشور خودشان را بسازند، دشمن تمام گزینه های خود برای نفوذ در ایران را به کارگرفته است، اما با قدرت علمی و دفاعی ایران، با شکست مواجه شده است.

علی‌محمدی با تاکید بر استفاده از توان و  ظرفیت های داخلی در حوزه فناوری، خاطرنشان کرد:‌ ما باید خودمان را باور کنیم، ما از نظر علمی و توانمندی با سبقه ایی که در جهان داریم، همواره مطرح بوده ایم، باید تلاش کرد که با جایگاه اصلی و واقعی خود برگردیم.

وی تصریح کرد: آمریکا هر چه که توانسته بر علیه ما انجام داده است، از تحریم ها، فتنه ها و شیطنت ها هیچ کاری را فروگذار نکرده است، اینکه  می گویند روی میز گزینه داریم، دروغ است و  همه  گزینه ها را به کار بردند ولی موفق نشدند.

وی با اشاره به اینکه موفقیت ایران در عرصه های مختلف به برکت استفاده از توانمندی نخبگان است، گفت:  ما در بعضی جاها می لنگیم چون از برکت نخبگی استفاده نکردیم، ما در تولید علم، پنجه در پنجه استکبار جهانی  هستیم، بعد چطور می شود که در خودرو سازی و مباحث اقتصادی این قدر فشل باشیم، قطعا اینجا نفوذ، دشمن و تعارض منافع وجود دارد.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع)  خاطرنشان کرد: در بخشی از علوم و صنعت عقب افتادیم که می توانیم کار کنیم و عقب ماندگی ها را جبران کنیم به شرطی که حرکت ما جدی و پرتلاش باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *