برخی کلینیکها و مطبهای پزشکی تلاش زیادی برای ایجاد کمپینهای تبلیغاتی انجام میدهند که با موفقیت توجه بینندگان را به خود جلب میکند. مهمترین اصل در بازاریابی پزشکی ایجاد اعتماد و شخصیسازی تجربه بیمار است. تبلیغات مؤثر پزشکی نیز به کلینیک شما کمک میکنند تا با بزرگترین رقبای صنعت رقابت کنید؛ اما چگونه میتوانید یک کمپین تبلیغاتی پزشکی موفق ایجاد کنید که مشتریان بیشتری را جذب کند و شما را نسبت به رقبای خود متمایز کند؟
در دنیای امروز، همه چیز با جستجو در وب شروع میشود و این شامل جستجوی پزشک با تخصص کافی نیز است. پلتفرمهای بازاریابی جستجو، مانند Google Ads، بهطور فزایندهای به کسبوکارها کمک میکنند تا قیفهای خود را با سرنخهای باکیفیت و هدفمند پر کنند.
بازاریابی مراقبتهای بهداشتی همه فعالیتهایی است که با ارتباطات راهبردی مرتبط است که برای جذب مصرفکنندگان مراقبتهای بهداشتی، راهنمایی آنها در طول سفر و حفظ آنها درگیر است. کمپینهای بازاریابی موفق مراقبتهای بهداشتی، تاکتیکهای آنلاین و آفلاین همهکاناله و بسیار بخشبندی شده و هدفمند را برای ایجاد تعامل و تسریع رشد یکپارچه میکنند.
شما به راحتی میتوانید موفقیت تلاشهای بازاریابی را از طریق معیارهای خاصی که با شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) و بازگشت سرمایه (ROI) همسو هستند، اندازهگیری کنید. کمپین تبلیغاتی پزشکی خود را با این تاکتیکهای تبلیغاتی تقویت کنید:
رنگها میتوانند بر احساسات، ادراک و خلقوخوی ما تأثیر بگذارند. آنها میتوانند معنا را منتقل کنند و پیامی را منتقل کنند و آنها را به یک تکنیک حیاتی در طراحی تبلیغات مراقبتهای بهداشتی تبدیل کند.
به عنوان مثال، رنگ آبی با اعتماد، اعتبار، دانش، قدرت و حرفهای بودن مرتبط است. همچنین نشان دهنده آرامش، تمرکز و قابلیت اطمینان است. این ویژگیها در هر سازمان بهداشتی مورد انتظار است و آبی را به رنگ محبوبی برای طراحی لوگوها و تبلیغات مراقبتهای بهداشتی تبدیل میکند.
یک نقطه کانونی اغلب عنصری است که پیام اصلی را منتقل میکند. میتوانید از اصول طراحی مانند رنگ، اندازه، جهت و غیره برای برجسته کردن نقطه کانونی مورد نظر خود استفاده کنید.
متن در طراحی میتواند یک تصویر باشد. اعداد و کلمات میتوانند پیامی را منتقل کنند و دیده شدن تبلیغ شما را افزایش دهند. ترکیب تایپوگرافی به استفاده عمدی از متن برای بیان یک داستان اشاره دارد. از اصول مختلفی مانند جهت، اندازه، شکل یا فضا استفاده میکند.
ارائه پیام مناسب همیشه برای هر کار تولید محتوا، از جمله کمپین تبلیغاتی پزشکی ضروری است. توجه به جزئیات قابل توجه است. برای طراحی کمپین تبلیغات کلینیک پزشکی خود میتوانید از متخصصین ما در طب مارکتینگ کمک بگیرید.
محتوای خوب باید بهطور مؤثر احساسات مخاطب را جذب کند. اگر در حال طراحی تبلیغات یا بنرهایی برای بازاریابی هستید، میتوانید با تحریک واکنشهای احساسی توجه را به خود جلب کنید. محرک احساسی یکی از قدرتمندترین تکنیکهای تبلیغاتی و یکی از پرتقاضاترین در صنعت مراقبتهای بهداشتی است.
تبلیغات پزشکی میتواند احساسات مختلفی مانند غم، همدردی، امید یا دلتنگی را هدف قرار دهد. پیامهایی که مسئولیت اجتماعی را ترویج میکنند، برخی از مؤثرترین راهها برای تحریک این واکنشها هستند.
استفاده از طنز در تبلیغات پزشکمی میتواند راهی عالی برای شادی مخاطبان باشد و برند شما را به یاد ماندنیتر کند. مردم خنده خوب را دوست دارند، به خصوص جوانانی که با فرهنگ میم احاطه شدهاند. آنها اغلب با دیدن تصاویر خندهدار از طریق کانالهای رسانههای اجتماعی مختلف با افراد دیگر به اشتراک میگذارند.
کال تو اکشن پزشکی میتواند تعامل را افزایش دهد و به شما این امکان را میدهد که با مخاطبان خود مکالمه داشته باشید یا افراد را تشویق کنید که روی لینک شما کلیک کنند.
عوامل زیادی میتوانند بیماران بالقوه را متقاعد کنند که کلینیک یا مرکز پزشکی شما را انتخاب کنند. برای بسیاری از بیماران، زمان انتظار عامل دیگری است. هیچکس دوست ندارد بیش از حد منتظر بماند، به خصوص در زمان اورژانس پزشکی. تبلیغات زمانهای انتظار کوتاه، به مطب شما این مزیت را میدهد تا به بیماران بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید.
بازاریابان پزشکی باید طرحهای جذابی برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنند و در عین حال اعتبار برند را نیز حفظ کنند. خارج از چارچوب فکر کنید و چیزی بسازید که برند شما را متمایز کند. با این حال شایان ذکر است که طراحی کمپین تبلیغات کلینیک پزشکی دشوار است، به همین دلیل است که شما به کمک یک متخصص بازاریابی پزشکی نیاز دارید. همچنین میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با آژانس تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در ارتباط باشید:
02122644773
02126643064
02126601795
وبسایت:
www.tebmarketing.com
اینستاگرام:
tebmarketing