اجتماعی 04 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 18 دقیقه
کپی شد!
0

چگونه بیمه خسارات وارد بر بدنه پژو 206 را جبران می کند؟

 

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اتومبیل است که به صورت اختیاری تهیه می‌شود. بیمه‌گزار‌ها می‌توانند برای انواع وسایل نقلیه زمینی خود این بیمه نامه را خریداری کنند تا در صورت وقوع حادثه‌های مالی خسارت‌های وارد شده را جبران کنند. همچنین بیمه بدنه پژو 206 دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که برای جبران هزینه‌های وارد شده به بدنه و قطعات خودرو استفاده می‌شوند. دقت داشته باشید که با خرید بیمه ثالث تنها هزینه‌های وارد شده به اشخاص ثالث جبران خسارت خواهند شد و برای هزینه‌های مالی هیچ گونه تعهدی برای راننده مقصر وجود ندارد. بنابراین با تهیه بیمه نامه بدنه می‌توانید تحت پوشش خطرات بیشتر قرار گیرید و هزینه‌های مالی ایجاد شده ناشی از حادثه‌های رانندگی را کاهش داد. در این مطلب سعی داریم اهمیت خرید این بیمه نامه را بیشتر توضیح دهیم و با نحوه محاسبه بیمه بدنه پژو 206 بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

 بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه ( https://bimeh.com/carbody)جبران کننده خسارت‌های مالی وارد شده به اشخاص ثالث و راننده مقصر در حادثه رانندگی است. اگر این بیمه نامه را خریداری کنید تمام هزینه‌های مالی وارد شده در حادثه‌های رانندگی تا سقف تعهدات بیمه‌گر جبران خواهد شد. همچنین اگر این بیمه نامه را تهیه نکنید، به طور حتم باید خودتان برای جبران هزینه‌های مالی وارد شده به قطعات خودرو هزینه پرداخت کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای بیمه نامه دو نوع پوشش اصلی و اضافی را تهیه کرد تا خطرات بیشتری را پوشش دهید. 

پوشش‌های بیمه بدنه 

برخی از افراد می‌پرسند که چرا باید بیمه بدنه را خریداری کرد؟ یا این بیمه نامه چه مزیت‌هایی دارد؟  به گزارش بیمه دات کام ، یکی از انواع بیمه‌هایی که برای دارندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه بدنه خودرو، برای مدیریت هزینه‌های خسارات احتمالی وارد به بدنه و سایر قطعات ماشین امری لازم و ضروری است. بیمه‌گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه دات کام، خرید بیمه بدنه را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند.

به طور حتم اگر فرهنگسازی بیشتری برای خرید بیمه بدنه انجام می‌شد، شاید دیگر این سوال‌ها به ذهن افراد نمی‌رسید. به طور حتم با انتخاب دو نوع پوشش اصلی و اضافی بیمه بدنه خطرات زیادی تحت پوشش بیمه نامه خواهند بود که این پوشش‌های به شرح زیر هستند.

پوشش‌های اصلی:

  • سرقت کلی خودرو
  • پرداخت خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد
  • واژگونی و سقوط خودرو
  • برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت
  • آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی
  • آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی 
  • هزینه‌های متعادف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد 

بیمه بدنه خسارات ناشی از تصادفات را جبران می کند

پوشش‌های اضافی:

پوشش‌های فرعی یا اضافی بیمه بدنه خودرو، هنگام تهیه پوشش‌های اصلی این بیمه نامه قابل خریداری است و کافی است که پوشش مورد نظر خود را انتخاب کنید. این پوشش‌ها عبارتند از:

  • سرقت لوازم یدکی و قطعات خودرو بدون اینکه سرقت کلی رخ دهد.
  • شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو رخ دهد.
  • بلایای طبیعی که خارج از قصد و اراده انسان باشد. (زلزله، سیل، طوفان و تگرگ)
  • پرداخت خسارت‌هایی که بر اثر پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی بر خوردو ایجاد می‌شود.
  • هزینه رفت و آمد، هنگامی‌‌ که خودرو در دسترس نیست یا در تعمیرگاه است.( این پوشش در طول سال حداکثر تا 30  روز قابل استفاده است.)
  • افزایش یا کاهش قیمت خودرو که همان نوسانات خودرو نام دارد.

چه خسارت‌هایی تحت پوشش بیمه بدنه نیست؟

در قسمت قبلی با پوشش‌ها و خطرات تحت پوشش بیمه بدنه آشنا شده‌اید اما بیمه مرکزی با توجه به یکسری قوانین و میزان ریسکی که دارند، برخی از خطرات را تحت پوشش نخواهند داشت که با نام استثنائات بیمه‌ای شناخته می‌شوند. این استثنائات عبارتند از:

  • جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب
  • خسارت‌های مستقیم یا غیر مستقیم از انفجارهای هسته‌ای
  • خسارت‌های عمدی ایجاد شده توسط بیمه‌گزار
  • تعقیب و گریز از پلیس
  • رانندگی بدون گواهینامه یا گواهینامه باطل شده 
  • استفاده از مشروبات الکلی، مواد روان گردان و مواد مخدر
  • بکسل کردن خودروی دیگر
  • حمل بار بیشتر از حد مجاز 

نحوه محاسبه قیمت بیمه بدنه پژو 206 

با توجه به نرخ بیمه پایه برای خودروهای صفر و کارکرده هر کدام از خودروها حق بیمه متفاوتی خواهند داشت. بیمه بدنه پژو 206 با توجه به افزایش قیمتی که در سال 1401 داشته است، شرایط متفاوتی دارد و بهتر است که برای جبران هزینه‌های ایجاد شده از بیمه نامه بدنه استفاده کرد. اما نحوه قیمت گذاری بیمه بدنه پژو 206 با توجه به ارزش مالی خودرو و پوشش‌های انتخابی می‌تواند متغیر باشد. هر چند که نوع کاربری، سال ساخت و مدل خودرو 206 هم تاثیر مستقیم بر قیمت بیمه نامه دارد. 

داشتن بیمه بدنه برای همه الزامی است

به طور کلی بیمه‌گزار هرچه تعداد بیشتری از پوشش‌های اضافی را برای بیمه بدنه پژو 206 انتخاب کند باید حق بیمه بیشتر را هم پرداخت کند. از این رو حق بیمه بیشتر باعث افزایش قیمت نهایی بیمه نامه خواهد شد.

 تخفیف‌های بیمه بدنه هم یکی دیگر از عوامل تاثیرگزار بر روی قیمت و محاسبه بیمه بدنه است. تخفیف عدم خسارت، خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو و تخفیف خودروی صفر کیلومتر جزو مواردی هستند که شرکت‌های بیمه برای تشویق بیمه‌گزار‌ها در نظر می‌گیرند تا نرخ فروش این بیمه نامه را افزایش دهند. همچنین برای خودرو‌های صفر کیلومتر 20 تا 30 درصد تخفیف در نظر گرفته شده و تخفیف‌های گروهی، خودروهای وارداتی، برخی از مشاغل، طرح‌های تشویقی برای اعیاد و مناسبت‌های خاص در قیمت بیمه نامه اعمال خواهند شد.

 

چرا باید بیمه بدنه پژو 206 را خریداری کرد؟

با توجه به افزایش ارزش قیمت پژو 206 به خصوص در سال 1401، به طور حتم هزینه‌های تصادف و تعویض‌ قطعات خودرو کمر شکن خواهند بود. همه راننده‌ها می‌دانند که با تهیه بیمه شخص ثالث تنها خسارت‌های افراد ثالث زیان دیده در حادثه جبران می‌شوند و خسارت‌های مالی راننده مقصر جبران نخواهد شد. اما در صورت تهیه بیمه بدنه پژو 206 می‌توانید هزینه‌های مالی وارد شده به قطعات و بدنه خودروی خود را کاهش دهید و ریسک جبران هزینه‌ها را به شرکت بیمه منتقل کنید. اما شرایط مختلفی باید وجود داشته باشد تا بیمه بدنه، خسارت پژو 206 شما را جبران کند که به شرح زیر است:

  • بیمه‌گزار در تصادف مقصر شناخته شود.

  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر نباشد.

  • راننده مقصر صحنه تصادف را ترک کرده و متواری شده باشد. 

خودرو‌های لوکس یا نامتعارف با توجه به دیه اعلام شده در ابتدای هر سال مشخص خواهند شد. بدین صورت که اگر ارزش خودرویی بیش از نصف دیه اعلام شده باشد در تعرفه خودروهای لوکس قرار می‌گیرد. پژو 206 هم در سال 1401 با توجه به قیمت افزایشی که داشته، جزو خودروهای نامتعارف بوده و در صورتی که حتی در حادثه‌های رانندگی به عنوان شخص ثالث زیان ببیند، تنها تا سقف تعهدات بیمه‌گر دریافت خسارت خواهد داشت. اما با تهیه بیمه بدنه پژو 206 می‌تواند مازاد هزینه‌های خود را جبران کند.

استعلام و خرید آنلاین بیمه بدنه پژو 206 از بیمه دات کام 

برای اینکه بدانید چه خطراتی را می‌توانید از شرکت‌های بیمه برای بیمه بدنه خریداری کنید، نیاز است که با استعلام و مقایسه، خرید بیمه را انجام دهید. بیمه دات کام یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است که با توجه به درخواست بیمه‌گزار می‌توان استعلام و مقایسه خدمات شرکت‌های بیمه‌ای را انجام داد. به طور حتم خرید بیمه به صورت حضوری کاری زمان بر خواهد بود و از طرفی هم نمی‌توان خدمات و قیمت شرکت‌های بیمه را در یک روز انجام داد. از این رو بیمه دات کام که یک کارگزاری آنلاین و یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید بیمه است، می‌تواند در خرید بهترین بیمه نامه به شما کمک کند. 

کافی است که به وب سایت بیمه دات کام وارد شوید و در صفحه اصلی و بخش منوی محصولات، نوع بیمه نامه خود را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز بیمه‌ای، در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه خود را خریداری کنید. این سامانه با دریافت اطلاعات بیمه‌ای  شما، آن‌ها را بررسی و ثبت کرده و بیمه نامه را به محلی که آدرس آن را ثبت کرده‌اید ارسال خواهد کرد.

همچنین کارشناس‌های بیمه دات کام به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات بیمه‌ای شما عزیزان هستند.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *