اخبار 15 مهر 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بزرگراه بریتانیا رویکرد eBay را برای مصرف کنندگان برای فروش خودرو به نمایندگی ها اتخاذ می کند

Outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) in Isham

به گزارش خبر آبی و به نقل از رویترز لندن، 5 اکتبر (رویترز) – استارت‌آپ بریتانیایی که به سرعت در حال رشد است، Motorway، رویکرد بازار آنلاینی شبیه به eBay را برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته است تا خودروهای دست دوم را مستقیماً به نمایندگی‌ها بفروشند، مدلی که این شرکت امیدوار است آن را به کشورهای دیگر گسترش دهد و در نهایت پیشروی کند. به یک فهرست عمومی

تام لیتس، مدیرعامل شرکت بزرگراه به رویترز گفت: «ما قطعاً جاه‌طلبی‌های جهانی داریم. اما ما می خواهیم این کار را با دقت انجام دهیم. او از توضیح بیشتر درباره اینکه این شرکت کدام کشورهای خارج از بریتانیا را به عنوان بازارهای بالقوه می بیند، خودداری کرد.

Motorway که در سال 2017 تأسیس شد، فروشندگان را مجبور می‌کند عکس‌های خودروی خود را از تلفن خود آپلود کنند و فروشندگان در حراج‌های روزانه برای آنها پیشنهاد می‌دهند.

این استارت‌آپ در واقع هیچ خودرویی ندارد، برخلاف فروشندگان آنلاین خودروهای دست دوم مانند Carvana (CVNA.N) در بازار ایالات متحده یا Cazoo (CZOO.N) در بریتانیا که با مشکلات موجودی دست و پنجه نرم می‌کنند که باعث سقوط شدید سهام آنها شده است.

EBay همچنین در بریتانیا اتومبیل می فروشد، اگرچه بازار خود شامل مصرف کنندگان یا فروشندگانی است که به مصرف کنندگان می فروشند.

لتس گفت: این بیماری همه گیر “به عنوان یک شتاب دهنده بزرگ” برای بزرگراه عمل کرد زیرا حراج های فیزیکی برای ماه ها بسته بود و فروشندگان نیاز به دسترسی به خودروها داشتند.

فروشندگان عکس های داخلی و همچنین عکس های بیرونی اتومبیل ها را آپلود می کنند و از آنها خواسته می شود که تاریخچه خدمات را نیز درج کنند. خودرو هنگام جمع آوری تحت بازرسی حضوری قرار می گیرد.

این استارتاپ در حال حاضر روزانه 1500 خودروی دست دوم را به حراج می گذارد. در سال 2022، حراج های آن دو برابر شد و به 1.7 میلیارد پوند (2.06 میلیارد دلار) رسید. لیتس گفت که این رقم امسال دوباره دوبرابر خواهد شد و به Motorway حدود 5 درصد سهم در بازار خودروهای دست دوم بریتانیا به ارزش 80 میلیارد پوند می دهد.

بزرگراه بیش از 250 میلیون دلار از سرمایه گذارانی از جمله شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر Index Ventures، شرکت سرمایه گذاری ICONIQ Growth و BMW I Ventures، بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر BMW (BMWG.DE) جمع آوری کرده است.

در سال ۲۰۲۱، استارت‌آپ به وضعیت تک‌شاخ رسید – تک‌شاخ‌ها ۱ میلیارد دلار یا بیشتر ارزش دارند. این شرکت برای هر فروش هزینه ای دریافت می کند – از 225 پوند تا 1000 پوند – و درآمد آن برای سال 2022 بیش از دو برابر شده و به 41.2 میلیون پوند رسیده است.

لیتس در پاسخ به سوالی درباره عرضه اولیه اولیه سهام، گفت: “ما معتقدیم که اتوبان در این مسیر قرار دارد” اما گفت در حال حاضر هیچ برنامه خاصی برای عرضه در فهرست وجود ندارد.

لیتس با حذف واسطه‌ها و فروش مستقیم به دلال‌ها، می‌گوید که قیمت اولیه ارائه‌شده به فروشندگان حدود 10 درصد بیشتر از وب‌سایت‌های خرید خودرو رقیب است – و بیشتر آنها در حراجی که کاملاً آنلاین انجام می‌شود، با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند.

خودروهایی که بخشی از ناوگان اجاره ای و تجاری هستند بخش قابل توجهی از بازار کارکرده را تشکیل می دهند که اغلب پس از استفاده زیاد فروخته می شوند.

لیتس گفت: «نمایندگان آن را دوست دارند (بزرگراه) زیرا به خوبی نگهداری می شود و دارای سهام خصوصی است که به آنها دسترسی ندارند.

در یک نمایش اخیر از بزرگراه، Leathes نشان داد که تقریباً 1000 خودروی فروخته شده از 350 پوند تا یک فراری به قیمت 174000 پوند متغیر بودند.

نیک تمپلتون 60 ساله اخیراً یک تسلا مدل 3 مدل 2020 را با 33000 مایل به قیمت 25400 پوند در بزرگراه فروخت که حدود 2000 پوند بیشتر از وب سایت های خرید خودرو ارائه شده است.

این سومین خودرویی است که تمپلتون در بزرگراه فروخته است. مدیر مدرسه بازنشسته گفت که شاید بتواند از فروش خصوصی خودرو سود بیشتری ببرد، اما “آشفتگی یا استرسی را که ایجاد می کند” نمی خواهد.

لوئیس جنت، مدیر خرید در CarShop، که بیش از دوازده شعبه دارد و مدل 3 تمپلتون را خرید، گفت که فروشنده خودروهای دست دوم هر روز از طریق اتوبان خرید می کند و متوجه می شود که “خودروهای متعلق به مصرف کننده همیشه بسیار مطلوب هستند.”

اما او گفت که معامله با افراد به جای خرید عمده می تواند چالش برانگیز باشد.

Leathes گفت که بزرگراه بر روی سهولت خرید متمرکز است. فروشندگان اکنون می توانند از “کیف پول” برای تراکنش های متعدد استفاده کنند و شرکت بزرگراه اکنون حدود 30 درصد از خودروهایی را که می فروشد برمی دارد و به نمایندگی ها تحویل می دهد.

لیتس گفت: «حل این مشکلات بسیار بسیار سخت است. اما اینگونه بود که به هزار خودروی بعدی در روز رسیدیم.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *