هایپرخودروهای فراری همیشه سوزن را حرکت داده اند – و نه فقط آنهایی که در صفحه نمایش ابزار هستند. با اتومبیلهای مسابقهای فرمول یک و مسابقات قهرمانی استقامت جهانی (WEC) که مسیرهای سخت را انجام میدهند، انتقال فناوری از مسیری به جادهای دیگر در مارانلو واقعی است. F80 را وارد کنید، جدیدترین نسخه از نسلی که 40 سال طول می کشد و برخی از مورد احترام ترین خودروهای فراری هستند. کلکسیونرها برای 288 GTO، F40، F50، Enzo و LaFerrari هزینه زیادی می کنند. ورود جدید یک رویداد در یک دهه است.
بردهای پشت سر هم در دو مسابقه اخیر 24 ساعته لمان، مطمئناً اسب پرنسینگ را جسورتر کرده است. بنابراین در حالی که برخی ممکن است وجود یک موتور 3.0 لیتری V6 هیبریدی را در یک خودروی چند میلیون دلاری از برندی مترادف با V12 تنفس طبیعی پرس و جو کنند، اما این موضوع به طرز شگفت انگیزی از قلم می افتد. لعنت به کوچک سازی پیشرانه F80 از نظر پیچیدگی و اصالت شگفتانگیز است، با معماری و چیدمان نزدیک به مسابقه استقامتی 499P.
اما از فناوری MGU-K و MGU-H نیز استفاده میکند، اجزایی که سیستم بازیابی انرژی را تشکیل میدهند که هسته اصلی خودروهای F1 فراری است و آن را از چند جهت هیبریدی میسازد. عملکرد آن خیره کننده است: F80 می تواند تنها در 2.1 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت، 124 مایل در ساعت در 5.7 ثانیه، حداکثر سرعت آن به 217 مایل در ساعت محدود شود. مطمئناً مدل S Plaid تسلا کسری سریعتر است، اما … فراری نیست.
جیانماریا فولگنزی، مدیر ارشد توسعه محصول شرکت می گوید: «ما در اوج هستیم. به لطف یکپارچگی و نرم افزار، ما می توانیم مرزها را پشت سر بگذاریم، می توان گفت یک خط قرمز جدید ایجاد کنیم. آیرودینامیک، کنترل زوایای لغزش، شتاب … این خودرویی است که میتوانید آن را به حداکثر برسانید. به محدودیت های شخصی شما. شما می توانید هر چیزی را که در حال وقوع است بلافاصله احساس کنید. نرم افزار نقش کلیدی ایفا می کند، اما شما آن را درک نمی کنید. در عوض احساس می کنید که برای مدت طولانی در حال رانندگی با ماشین هستید. بخشی از تو می شود.»
منبع:wired