اخبار 03 آبان 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وقتی با یک رستوران تماس می گیرید، ممکن است با یک میزبان هوش مصنوعی گپ بزنید

وقتی با یک رستوران تماس می گیرید، ممکن است با یک میزبان هوش مصنوعی گپ بزنید

صدای زن دلنشینی از طریق تلفن به من سلام می کند. صدا می گوید: «سلام، من دستیار به نام یاسمین برای بودگا هستم. “چگونه می توانم کمک کنم؟”

می پرسم: «آیا صندلی در پاسیو دارید؟ جاسمین کمی غمگین به نظر می رسد که به من می گوید متأسفانه رستوران ویتنامی مستقر در سانفرانسیسکو صندلی در فضای باز ندارد. اما غم و اندوه او نتیجه روز بد او نیست. در عوض، لحن او یک ویژگی است، یک تنظیم.

یاسمین عضو یک قبیله جدید و در حال رشد است: میزبان رستوران صدای هوش مصنوعی. اگر اخیراً به رستورانی در شهر نیویورک، میامی، آتلانتا یا سانفرانسیسکو مراجعه کرده اید، به احتمال زیاد با یکی از رقبای مودب و حساب شده Jasmine صحبت کرده اید.

در دریای دستیارهای صوتی هوش مصنوعی، نمایندگی های تلفن مهمان نوازی به اندازه ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر مصرف کننده مانند Gemini Live و ChatGPT-4o مورد توجه قرار نگرفته اند. و با این حال، جایگاه در حال گرم شدن است و چندین استارتاپ نوظهور در حال رقابت برای حساب های رستوران در سراسر ایالات متحده هستند. در ماه می گذشته، هوش مصنوعی سفارش صوتی توجه زیادی را در نمایشگاه غذای سالانه انجمن ملی رستوران‌ها به خود جلب کرد. Bodega، رستوران ویتنامی سطح بالایی که من به آن زنگ زدم، از هوش مصنوعی Maitre-D استفاده کرد که عمدتاً در منطقه خلیج در سال 2024 راه اندازی شد. Newo، یک استارت آپ جدید دیگر، در حال حاضر نرم افزار خود را در بسیاری از رستوران های سیلیکون ولی عرضه می کند. RestoHost یک ساله اکنون به تماس‌های 150 رستوران در منطقه مترو آتلانتا پاسخ می‌دهد و Slang، یک شرکت هوش مصنوعی صوتی که تمرکز خود را بر روی رستوران‌ها به طور انحصاری در طول همه‌گیری کووید-19 آغاز کرد و دور بودجه 20 میلیون دلاری را در سال 2023 اعلام کرد، در حال افزایش است. زمین در بازارهای نیویورک و لاس وگاس.

همه آنها خدمات مشابهی را ارائه می دهند: یک میزبان تلفن هوش مصنوعی شبانه روزی که می تواند به سؤالات عمومی در مورد کد لباس رستوران، غذا، ترتیب صندلی و سیاست های آلرژی غذایی پاسخ دهد. آنها همچنین می توانند در انجام، تغییر یا لغو رزرو کمک کنند. در برخی موارد، نماینده می تواند تماس گیرنده را به یک انسان واقعی هدایت کند، اما به گفته توماس لوپز-ساودرا، یکی از بنیانگذاران RestoHost، تنها 10 درصد از تماس ها منجر به آن می شود. هر پلتفرم ردیف های اشتراک رستوران را ارائه می دهد که قفل ویژگی های اضافی را باز می کند و برخی از سیستم ها می توانند به چندین زبان صحبت کنند.

اما چه کسی حتی در عصر گوگل و ریسی به رستوران می گوید؟ به گفته برخی از بنیانگذاران استارتاپ های میزبان صوتی هوش مصنوعی، بسیاری از مشتریان و به دلایل مختلف این کار را انجام می دهند. الکس سامبوانی، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Slang که در حال حاضر با همه از گروه رستوران Wolfgang Puck گرفته تا Chick-fil کار می کند، می گوید: «رستوران ها در مقایسه با سایر مشاغل، حجم بالایی از تماس های تلفنی دریافت می کنند، به خصوص اگر محبوب باشند و رزرو کنند. -A به زنجیره سریع گاه به گاه Slutty Vegan. سامبوانی تخمین می زند که مؤسسات مورد تقاضا بین 800 تا 1000 تماس در ماه دریافت می کنند. تماس‌گیرندگان معمولی معمولاً رزروکنندگان لحظه آخری، گردشگران و بازدیدکنندگان، افراد مسن و کسانی هستند که در حین رانندگی کارهای خود را انجام می‌دهند.

مت هو، مالک Bodega SF، این سناریو را تایید می کند. او می‌گوید: «تلفن‌ها در طول سرویس دائما زنگ می‌خوردند. ما تماس هایی را برای سؤالات اساسی که در وب سایت ما یافت می شود دریافت می کنیم.» برای حل این مشکل، پس از خرید، هو متوجه شد که Maitre-D بهترین گزینه است. Bodega SF در ماه می به یکی از اولین مشتریان استارت‌آپ تبدیل شد و هو حتی قبل از راه‌اندازی در تست‌های آزمون و خطا به بنیان‌گذاران کمک کرد. او می‌گوید: «این پلت‌فرم کار را برای میزبان آسان‌تر می‌کند و هنگام لذت بردن از غذای مهمانان مزاحم نمی‌شود.

منبع:wired

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *