Newell Brands که مالک کسب و کار 70 ساله Elmer’s Glue است، در تماس با درآمد خود در پایان آوریل، اعداد مثبت تاریخی را برای سه ماهه اول سال 2024 گزارش کرد. و تنها دومین سه ماهه مثبت آن از سال 2016 است.
این رشد بیشتر به لطف یک روند غیرمنتظره و نوستالژیک است، چیزی که ریشه در علم دارد به اندازه قفسه های شربت خانه: اسلایم.
بسیاری از آمریکاییها وجود ندارند که خاطرات کودکی خود را از استفاده از چسب المر برای ساختن همه چیز، از کابین چوب بستنی گرفته تا عروسکهای جوراب با چشمهای گوگولی در ذهن نداشته باشند. این برند یک کالای اصلی کلاس درس است که برای چندین دهه از محبوبیت ثابت و قابل اعتمادی در بازار صنایع دستی کودکان برخوردار بوده است. در تمام آن مدت، تقریباً هیچ صحبتی در مورد چگونگی رشد یا تکامل برند وجود نداشت، زیرا هرگز واقعاً نیازی به این کار نبود.
همه چیز در سال 2017 تغییر کرد، زمانی که نوجوانان و نوجوانان شروع به استفاده از Elmer’s برای تولید اسلایم در خانه کردند، و به تجارت چسب اجازه داد تا گام جدیدی را طی کند. شوق لجن به طور اتفاقی افزایش علاقه به محتوای ویدیویی و صوتی را دنبال میکند که باعث واکنش نصف النهار حسی مستقل میشود، پدیدهای فرهنگی که شما با نام ASMR میشناسید. داده های گوگل نشان می دهد که تعداد جستجوهای یوتیوب برای ASMR در سال 2015 نسبت به سال گذشته 200 درصد رشد داشته است.
همه چیز در مورد اسلایم برای جمعیت ASMR جذاب است: بازی با آن، تماشای ساختن آن، گوش دادن به صداهای خمیده ای که تولید می کند. وقتی دنیای اسلایم و ASMR با هم برخورد کردند، محبوبیت هر دو افزایش یافت.
اکثر دستور العمل های اسلایم فقط به سه ماده نیاز دارند: چسب، آب و نوعی فعال کننده. (شما می توانید محصولات مارک دار به نام “فعال کننده لجن” را در قفسه ها پیدا کنید، اما محلول لنزهای تماسی و پاک کننده آرایش نیز به خوبی کار می کنند.) ساخت اسلایم یک فعالیت کثیف، سرگرم کننده و آزاد است.
و تمام نتهای حسی مناسب برای ASMR را نشان میدهد: بینایی، لمس و صدا. با این حال، اکنون، تعداد فزاینده ای از تحقیقات در مورد ASMR – کالج دارتموث و دانشگاه ایالتی اوهایو از جمله کسانی هستند که آن را مطالعه می کنند – از شایستگی های روانشناختی این پدیده حمایت می کند. علاوه بر این، یوتیوب مملو از ویدیوها و کانالهای ASMR است – بسیاری از آنها مرتبط با اسلایم هستند، بسیاری نه – که این ویژگیها را به عموم مردم بشارت دادهاند. برای بهره بردن از این علاقه متعصب مصرف کننده به ASMR و اسلایم، یک صنعت کلبه در حال ظهور است.
مشاغلی مانند موزه لجن شهر نیویورک و فروشگاه موسسه اسلومو در حالت رشد هستند. این کسب و کار در سال 2019 به صورت پاپ آپ شروع شد و درآمد 30 میلیون دلاری در سال 2023 گزارش کرد. اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی مانند OG Slimes و کارینا گارسیا با ارسال نظرات و دستور العمل های اسلایم خانگی در TikTok و YouTube، برندها و دنبال کنندگان زیادی را ایجاد کرده اند.
اسلایم بدون شک محبوب تر از همیشه است. میلیونها نفر آن را بازیگوش و آرامشبخش میدانند، و فعالانه به دنبال راههایی برای درست کردن آن، خریدن آن و تماشای دیگران هستند که همین کار را انجام میدهند. برای همه سنین جذاب است. بچههای Gen-Z، نوجوانان و حتی بزرگسالان در آشپزخانه، کف اتاق نشیمن، اتاق خوابگاهشان و گاهی اوقات حتی در رختخواب، لجن درست میکنند و با آن بازی میکنند. همه این سرگرمی های آشفته با مزایای حاشیه ای ASMR همراه است: تقویت عملکرد مغز، مهار اضطراب، یا استرس مدیریت آسان تر مرتبط با جدایی، کار و خانواده.
از نقطه نظر تجاری، به وضوح می توان پول درآورد. تحقیقات بازار المرز نشان میدهد که بچههای سن دانشگاه 81 درصد از محتوای اسلایم را در رسانههای اجتماعی مصرف میکنند، در حالی که ویدیوهای #اسلایم در تمام سنین در ماه می 2024، 360 میلیون بازدید داشته است. در همان زمان، Sloomoo در حال گسترش است و مکانهای جدید اضافه میکند. در هیوستون و لس آنجلس.
در مرکز این حرکت مثبت، بطریها و بطریهای ماده مورد علاقه دوستداران لجن قرار دارند: چسب Elmer.
نیکی لسپرانس، مدیر بازاریابی در نیوول برندز، میگوید: «شنیدن برخی از زبانهایی که اسلایم «بازگشت» است، خندهدار است. اسلایم هرگز از بین نرفت. این یک مقوله جدید برای بازار است و اکنون بخشی از DNA ما است.”
به عنوان بخشی از یک تلاش بازاریابی جدید، Elmer’s در حال راه اندازی یک مرکز دیجیتالی است که به تولید لجن اختصاص دارد. وبسایت ویژه، به نام Elmer’s Creations، پر از دستور العملهای جدید اسلایم (Mello Mallow، Lightning in a Bottle) است و برخی از محصولات جدید را ارائه میکند که فقط برای این جمعیت ASMR توسعه یافتهاند. یکی از محصولات جدید Elmer، Squishies، اسباببازیهای فشاری و فشاری شبیه به توپ هستند که به شکل ۱۲ شخصیت مختلف ساخته شدهاند. آنها بسیاری از مزایای مشابه اسلایم را ارائه می دهند – تجربه حسی کشش و کشیدن، رنگ ها و شکل های قابل تنظیم، یا افزودن عناصر محرک بصری مانند زرق و برق. نکته مهم این است که کیت های Squishies بر روی فرآیند تولید بیشتر از محصول حاصل تمرکز می کنند.
منبع:wired