اخبار 2 13 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اتصال چهار روستای سربیشه به شبکه ملی اطلاعات

اتصال چهار روستای سربیشه به شبکه ملی اطلاعات

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار کرد: چهار روستای شهرستان سربیشه به شبکه ملی اطلاعات متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

مصطفی بهی، امروز یکشنبه ۶ تیرماه به رسانه‌های گروهی گفت: در ادامه طرح اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات، چهار روستای صولابست، نیاب، باغ سنگی و چشمه رج شهرستان سربیشه به این شبکه متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سایت‌های تلفن خانگی این روستاها از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سرویس اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: با تامین اعتبار از محل مذکور و اجرای ۲۶ کیلومتر فیبر نوری، خط انتقال این سایت‌ها نیز تامین شد که در کیفیت ارتباطات این روستاها تاثیر بسزایی داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به ادامه روند اجرای پروژه‌های ارتباطی در سطح استان، یادآور شد: پیرو پایش‌های انجام شده از روستاهای استان و با پیگیری انجام شده توسط این اداره کل، فهرست روستاهای فاقد اینترنت و یا پوشش همراه احصاء و با تخصیص اعتبار از محل طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO)، برای اجرای پروژه‌های ارتباطی به اپراتورهای مربوطه ابلاغ شده است.

بهی یادآور شد: اجرای پروژه‌های ارتباطی روستایی در دو حوزه توسعه پوشش همراه و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار است و طی یکسال گذشته از این محل حدود چهارده هزار خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی همچنین از اجرا یا ارتقاء ۱۳ سایت از ابتدای سال خبر داد که حدود ۳۵۰۰ خانوار روستایی را از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده است.

وی به توسعه کیفی ارتباطات در روستاها در کنار توسعه کمی اشاره و تصریح کرد: با پیگیری این اداره کل از محل منابع طرح USO، اجرای ۲۷۰کیلومتر فیبرنوری به مخابرات ابلاغ شد که تاکنون به همت مخابرات منطقه در حدود ۲۰۰ کیلومتر آن اجرا و مابقی نیز در دستور کار است.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *