اخبار 2 13 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تصویب ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع کمبودهای شهرستان اسفراین

تصویب ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع کمبودهای شهرستان اسفراین

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی از تصویب ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع کمبودهای شهرستان اسفراین خبر داد.

محمدعلی شجاعی در دور دوم سفرهای شهرستانی خود با حضور در شهرستان اسفراین و بازدید از چند صنعت و پروژه این شهرستان و در نشست تخصصی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان اظهار کرد: اسفراین نخستین شهرستانی بود که در دور اول سفرها به آنجا رفتیم. اکنون که دور دوم سفرهای شهرستانی را آغاز کرده‌ایم با مصوبات جدید به اسفراین آمده‌ایم.

وی افزود: از یک هفته قبل، معاونت عمرانی و اقتصادی ما به همراه فرماندار اسفراین و مدیران کل جلسه گذاشتند برای مصوبات جدید این شهرستان تا آنچه از نداشته ها وجود دارد را بررسی و پیگیری کنیم.

وی با اشاره به میزان تحقق مصوبات سفر نخست به این شهرستان گفت: از ۲۲ مصوبه سفر قبل، فقط سه مورد انجام نشد که یکی مربوط به شهرداری اسفراین است. در این خصوص گفتیم پرونده تشکیل شود و به شورای حل اختلاف شوراهای استان برود. بازرسی هم ورود می‌کند.

استاندار اظهار کرد: دو مصوبه نیز برش ملی داشتند که اقدامات لازم در استان انجام شده و ما منتظر تشکیل جلسات کشوری آن‌ها مثل شورای عالی محیط زیست کشور هستیم و برگزاری آن دست ما نیست.

شجاعی با بیان اینکه اجرای مصوبات دور نخست سفر به این شهرستان فوق العاده بود گفت: در مصوبات امروز به جز تسهیلات بانکی، از محل اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی، ۱۸۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که عمدتاً در حوزه‌های آب و راه بوده و نیاز مردم است که ما نیز وظیفه تأمین آن‌ها را داریم.

وی با تاکید بر اینکه برای تمام مصوبات در حوزه‌های زیرساختی، زمان مشخص کرده‌ایم و تأمین اعتبار آن‌ها قطعی است افزود: یکی از مصوبات مهم ما این است که تا هفته آینده فرماندار باید با واحدهای صنعتی شهرستان جلسه بگذارد و تکلیف آن‌ها را در خصوص عمل به وظابف و مسئولیت‌های اجتماعی‌شان روشن کند.

استاندار خراسان شمالی گفت: همین واحدهای صنعتی با منشأ دولتی و غیر دولتی در کل کشور وظیف خود می‌دانند تا در محرومیت زدایی و طرح‌های مختلف مشارکت کنند، اما اینجا متاسفانه واحدهای صنعتی اینگونه نگاه نمی‌کنند. واقعیت این است که در چنین شهرستانی، شهردار اسفراین نباید نگران یک پارک تفریحی باشد و صنایع باید پای کار باشند.

شجاعی تصریح کرد: نباید در استان نگران یک تیم ورزشی باشیم. حمایت از تیم‌های ورزشی حرفه‌ای تحت عنوان باشگاه‌ها از اعتبارات دولتی ممنوع است و نمی‌توان برای آن‌ها هزینه کرد. تمام حمایت‌هایی که از آن‌ها در سایر استان‌ها می‌شود متعلق به بخش خصوصی است و همین صنایع در استان‌های دیگر هستند که حمایت می‌کنند. اما متاسفانه در اسفراین، تیم ورزشی داریم که لنگ ۲۰۰ میلیون تومان پول است.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: فرماندار تکلیف شهرستان را را یک بار با صنایع روشن می‌کند. بعد از مصوبه ای که اینها خواهند داشت ما هم تکلیف مان را با صنایع شهرستان‌ها روشن خواهیم کرد تا مسئولیت‌هایشان را انجام دهند.

گفتنی است در این جلسه نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار نیز از مشکلات این شهرستان سخن گفتند.
همچنین از دو خانواده شهید نیز تجلیل و یاد و خاطره شهدای آن ها گرامی داشته شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *