اخبار 2 13 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مردی که از عشق به موسیقی رنج می‌برد

مردی که از عشق به موسیقی رنج می‌برد

ایسنا/خراسان رضوی فیلم سینمایی «درون لوین دیویس» داستان تلاش‌ها و شکست‌های یک موزیسین و خواننده سبک فولکلور به نام لوین دیویس است که برای ادامه و امرار معاش زندگی خود با مشکل روبه‌رو می‌شود.

درون لوین دیویس یا «Inside Llewyn Davis» فیلمی است که در سال ۲۰۱۳ به نویسندگی و کارگردانی برادران کوئن ساخته شده است. این فیلم در جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۳ توانست جایزه بزرگ جشنواره را از آن خود کند. این جایزه پس از نخل طلای کن بیشترین اعتبار را در این جشنواره دارد. اسکار آیزاک، جان گودمن، جاستین تیمبرلیک و کری مولیگان از بازیگران مطرح این فیلم هستند که در نقش‌های اصلی این درام موزیکال به ایفای نقش می‌پردازند.

جوئل و ایتن کوئن ۲ برادر فیلم‌ساز مطرح آمریکایی هستند که با کمک یکدیگر آثار سینمایی خود را خلق می‌کنند و از بهترین فیلم‌سازان حال حاضر دنیا به حساب می‌آیند. «فارگو» تولید ۱۹۹۶، «لبوفسکی بزرگ» ساخته ۱۹۹۸ و «جایی برای پیرمردها نیست» محصول ۲۰۰۷ از دیگر آثار مهم این ۲ کارگردان صاحب سبک سینمای دنیاست. کوئن‌ها همیشه امضای خود را در فیلم‌هایشان دارند و هرگز به سبک و گونه‌ خاصی پایبند نبوده‌اند. اکثر آثار آن‌ها لبریز از شوخی‌ و طنز است اما معمولا حرفی در پس این دیالوگ‌های کمدی است که کوئن‌ها توانسته‌اند به خوبی آن محتوای مد نظرشان را به خورد مخاطب بدهند. فیلم‌نامه‌های قوی، محدود نبودن به یک گونه‌ سینمایی خاص، خلق فضاهای عجیب و غریب بدون استفاده از مولفه‌های سینمای غیرواقع‌گرایانه از دیگر ویژگی‌های فیلم‌های برادران کوئن است.

اسکار آیزاک در نقش اصلی فیلم به عنوان لوین دیویس ایفای نقش کرده است. به جرات می‌توان گفت که آیزاک بهترین نقش‌آفرینی را در کارنامه هنری خود با بازی در این فیلم داشته که جوایز بسیاری را از جشنواره‌های معتبر دنیا برای او به ارمغان آورده است. «فرا ماشین» ساخته ۲۰۱۴ و «تلماسه» ساخته ۲۰۲۱ از دیگر آثار مهم این بازیگر و صداپیشه آمریکایی است. جان گودمن، بازیگر مطرح آمریکایی هم در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کند که با بازی تأثیرگذار بار دیگر توانایی‌های بسیار بالای خود را به مخاطبان و منتقدان ثابت می‌کند. گودمن در فیلم‌های دیگری هم از جمله «بارتون فینک»، «ای برادر، کجایی» و «لبوفسکی بزرگ» با برادران کوئن همکاری داشته و در تمام آن‌ها توانسته درخشان ظاهر شود.

در این فیلم لوین در زندگی‌ شخصی و هنری خود شکست‌های بسیاری را متحمل شده و تقریبا دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و فقط عشق به خواندن و ساز زدن است که او را زنده نگه داشته است. او با چهره‌ای درهم و افسرده دائم دنبال راهی است تا بتواند هنر خود را نشان دهد. او زیر بار مشکلات زندگی از پا درآمده اما زیر بار موسیقی بی‌ارزش و عامه‌پسند نمی‌رود و هرگز ساز خود را برای کاری که دوست ندارد، به صدا در نمی‌آورد.

درون لوین دیویس با دیگر فیلم‌های موزیکال تفاوت دارد و از کلیشه‌های اینگونه سینمایی فاصله گرفته است؛ کاری که کوئن‌ها همیشه در ساخت فیلم‌هایشان انجام داده‌اند. این فیلم پر از پیچیدگی و سرگردانی‌ است و نسبت به دیگر آثار کوئن‌ها از لحظات کمدی کم‌تری برخوردار است. با این حال لبریز از لحظات غم‌انگیز و دردناک است که لوین در نرسیدن به آرزوهایش تجربه می‌کند. فیلم‌برداری این فیلم با برونو دل بونل بوده که به شکل بی‌نظیری صورت گرفته و مخاطب را همگام با فیلم‌نامه و بازی زیبای اسکار آیزاک به فضای درون لوین دیویس می‌کشاند.

این فیلم در لیست ۱۰۰ فیلم برتر قرن ۲۱ بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها در جایگاه یازدهم قرار دارد و توانسته از مخاطبان این سایت امتیاز ۷.۵ از ۱۰ را به دست آورده است.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *