اخباز 3 14 آبان 14009:28 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مسئولان بیشتر از مردم نیاز به آموزش حفاظت از محیط زیست دارند

مسئولان بیشتر از مردم نیاز به آموزش حفاظت از محیط زیست دارند

ایسنا/همدان دادستان همدان با اشاره به اینکه مسئولان بیش از مردم نیاز به آموزش‌های مرتبط با حوزه محیط زیست دارند، گفت: در حوزه محیط زیست در کنار آموزش‌ها نیاز است گروه‌های مطالبه‌گر پای کار بیایند و ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم.

حسن خانجانی امروز ۸ تیرماه در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در هفته قوه قضاییه اظهار کرد: هرجا مطالبه‌گری رخ داده است، اتفاقات خوبی در حوزه حقوق عامه را شاهد بوده‌ایم.

وی در ادامه به پیگیری مطالبات مردم در حوزه محیط زیست در استان اشاره کرد و افزود: قوه قضاییه در این راستا پیگیری های قابل توجهی برای رفع آلودگی نیروگاه شهید مفتح انجام داده است که با حصول نتیجه به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان  نیز با اشاره به اینکه نیروگاه شهید مفتح و خروجی فاضلاب همدان از چالش‌های مهم محیط زیست استان است، گفت: آلودگی ناشی از فعالیت نیروگاه شهید مفتح و خروجی فاضلاب همدان در محور جورقان از چالش های مهم محیط زیست استان است.

سیدهادی مصطفوی ادامه داد: از حفاظت محیط زیست در راستای حفاظت و صیانت از مسائل محیط زیستی که با سلامت مردم و جامعه سر و کار دارد حمایت می کنیم.

وی تصریح کرد: باید دو مشکل عمده محیط زیستی استان از جمله آلودگی ناشی از فعالیت نیروگاه شهید مفتح و خروجی فاضلاب همدان در محور جورقان با قید فوریت برطرف شود ودستگاه قضا هر اقدامی لازم باشد برای رفع این مشکل انجام می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با اشاره به اینکه قوه قضاییه همواره حمایتگر مجموعه محیط زیست استان بوده است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و هدایت و حمایت‌های همیشگی این مجموعه در استان همدان موجب تقویت محیط زیست استان در دفاع از انفال است.

محسن جعفری نژاد بسطامی افزود: همواره اعتقاد داریم در کنار تولید و اشتغال باید به توسعه پایدار و مسائل محیط زیستی توجه داشت و توسعه نباید موجب به خطر افتادن سلامت مردم شود.

وی با بیان اینکه در مسیر توسعه پایدار حرکت کردن مسئله پیچیده ای است گفت: هر جا حمایت دستگاه قضا از حفاظت محیط زیست بوده است، به شکل قوی‌تری وارد شدیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، جعفری نژاد بسطامی بر ضرورت نگاه پیشگیرانه در حوزه محیط زیست تاکید کرد و گفت: نیاز به وحدت رویه و نگاه جامع استانی در حوزه حفظ محیط زیست داریم و مسائل را باید جلوتر از منافع کوتاه مدت دید.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *