اخبار 9 22 آبان 140012:00 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بلاتکلیفی تجهیزات 70 میلیون یورویی فاز 3 مس سونگون

بلاتکلیفی تجهیزات 70 میلیون یورویی فاز 3 مس سونگون

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار ورزقان با اشاره به بلاتکیفی دپوی تجهیزات فاز 3 مجتمع مس سونگون گفت: قیمت کنونی این تجهیزات بیش از 70 میلیون یورو و حدود 2 هزار میلیارد تومان است که باید هر چه سریعتر موضوع دپوی این تجهیزات تعیین تکلیف شود.

محمدباقر خانی در حاشیه بازدید مسئولان از بخش‌های مختلف مجتمع مس سونگون اظهار کرد: با وجود توسعه فعالیت ها و اکتشافات جدید در مجتمع مس سونگون که ذخیره قطعی مس را بالا برده با مسائل عدیده‌ای نیز مواجه هستیم که ایجاد دمپ جدید از جمله آنها است.

وی افزود: در حال حاضر ماشین آلات سنگین معدن برای حمل مواد باطله باید فاصله طولانی و ارتفاع 500 متری را طی کنند که مسائل زیادی را بویژه در زمان بارندگی و هوای مه آلود در معدن ایجاد می کند و ممکن است حوادث جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: یک سوم سرمایه گذاری فازهای یک تا سه به میزان 200 میلیون یورو انجام گرفته و اگر 400 میلیون یورو باقی مانده نیز تامین شود همه این فازها می تواند به مرحله بهره برداری برسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان؛ در این جلسه مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به طرح و بررسی موضوعات و مسائل مرتبط با فعالیت های مجتمع مس سونگون پرداختند.

پیشنهاد احداث آنتن ریلی تبریز به منطقه ارسباران نیز در این جلسه مطرح و مقرر شد بررسی ها و مطالعات آن به انجام برسد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *