اخبار 13 25 آبان 14009:50 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تشرف زائران پیاده امام رضا(ع) به مشهد در عید قربان

تشرف زائران پیاده امام رضا(ع) به مشهد در عید قربان

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: حدود ۱۷۸۰ زائر پیاده امام رضا(ع) به مناسبت عید سعید قربان به مشهد مشرف شدند.

حسین رضائی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: ۱۷۸۰ زائر به مناسبت عید قربان که شامل ۱۵۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های شهر تهران، ۲۵۰ زائر از تهران، کرج و استان خوزستان و ۳۰ زائر از استان گلستان به مشهد مشرف شدند.

وی افزود: با وجود اقامتگاه‌های ثابت در طول مسیر همانند سابق از زائران پیاده امام هشتم(ع) خدمات سرپایی و درمانی نیز در نظر گرفته شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: پروتکل‌های بهداشتی در تمامی اقامتگاه‌ها به صورت کامل رعایت می‌شود. موکب امام حسن مجتبی(ع)، مسجد بینالود و زائرسرای امام هادی(ع) اقامتگاه‌های ثابت و بزرگی هستند که با ظرفیتی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر از زائران پیاده میزبانی می‌کنند.

رضائی عنوان کرد: زائران پیاده معمولا در مشهد توقف ندارند و پس از زیارت بازمی‌گردند، اما در صورت توقف در مشهد از هتل‌ها و واحدهای اقامتی دارای مجوز استفاده خواهند کرد.

وی گفت: از زائران پیاده تقاضا داریم که از شهرهای دور به سمت مشهد حرکت نکنند و سفر پیاده خود را از شهرهای نزدیک مشهد مانند نیشابور و ملک‌آباد آغاز کنند تا در طول مسیر مشکلی به لحاظ بهداشتی و کرونایی برای آنان به وجود نیاید. در آخرین نوبت ورود زائران پیاده به مشهد، میزبان بیش از هزار زائر پیاده در شهادت امام جواد(ع) بودیم.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *