اخبار 16 28 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تجهیز کتابخانه‌های سیار کانون لرستان

تجهیز کتابخانه‌های سیار کانون لرستان

ایسنا/لرستان تجهیزات خریداری شده فرهنگی هنری از محل اعتبارات تملک دارایی دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان جهت اسقرار و استفاده در اماکن اجتماعی و فرهنگی محلات کم برخوردار استان رونمایی شدند.

مریم پورسرتیپ، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان در این مراسم، اظهار کرد: حاشیه‌نشینی دومین آسیب اولویت‌دار مورد نظر مقام معظم رهبری است که با سه شیوه زندگی شهری، روستایی و عشایری متفاوت است که فی‌نفسه آسیب نیست، اما می‌تواند علت بسیاری از آسیب‌ها باشد.

وی افزود: به لحاظ جامعه شناختی، ساکنان شهر باید حداقل‌های امکانات زندگی شهری را داشته باشند و جامعه موظف است این حداقل‌ها را تأمین کند.

پورسرتیپ اضافه کرد: ضرورت دارد در کنار تسهیل‌گری و تأمین امکانات و تجهیزات برای این محلات، برنامه‌ها بگونه‌ای باشد که مانع‌از افزایش مهاجرت و به عبارت دیگر مهاجرت‌های جدید به این محلات باشیم و این در صورتی محقق خواهد شد که امکانات مورد نیاز روستاها، از قبیل آب، برق، گاز، خدمات آموزشی، فرهنگی و درمانی، راه‌های ارتباطی و … بصورت مطلوب تامین شود و از طرفی با طرح‌ها و تسهیلات اشتغالزایی به این قشر زحمتکش، شرایط اقتصادی و کسب و کار آن‌ها نیز رونق بگیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: در راستای ساماندهی مناطق کمتر برخوردار و با حمایت‌های سازمان امور اجتماعی کشور، از محل اعتبارات تملک دارایی دفتر امور اجتماعی، بالغ‌بر ۴۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز و تعمیر اماکن و مراکز اجتماعی و فرهنگی مستقر در محلات حاشیه اختصاص داده شد که نسبت به اعتبار سال قبل رشد ۱۴۰ درصدی داشت.

وی عنوان کرد: با این اعتبار ۳۷ مدرسه، ۲۰ مکان ورزشی، ۱۵ پارک، هشت کتابخانه سیار، هشت سینمای سیار، دو کتابخانه، مزاکز نگهداری کودکان کار و خانه‌های سلامت، مرکز نگهداری متکدیان و ساختمان‌های دفاتر تسهیلگری تعمیر و تجهیز شدند.

در ادامه نیز محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، بیان کرد: امروز هشت کتابخانه سیار کانون با تجهیزات خریداری شده در مراسم حضور پیدا کردند و پس از این با امکاناتی که در اختیار دارند برای اجرای بهتر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و… در مناطق کم برخوردار و دفاتر تسهیلگری استفاده خواهند کرد.

وی افزود: از محل این اعتبار کتابخانه سیار شهری شماره دو خرم‌آباد با ساخت اتاقک و قفسه کتاب و… تکمیل شد و تجهیزات شامل میکروسکوپ، کامپیوتر به همراه وسایل جانبی، صندلی تاشو، چتر(سایه بان) وسایل صوتی و تصویری (آمپلی‌فایر و میکروفن)، ویدیو پروژکتور، پرده نمایش، هارد اکسترنال، میز و صندلی مطالعه، فوتبال دستی و … خریداری و جهت بهره‌برداری به این مراکز ارسال خواهد شد.

محمدی بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای برنامه‌های مختلف مانند نقاشی بر روی دیوارهای مناطق کم برخوردار، عضوگیری کودکان و نوجوانان این مناطق، امانت کتاب، پخش فیلم، اجرای بازی و سرگرمی، برگزاری کارگاه های متنوع از قبیل حال خوش زندگی، نوجوان امیدوار، مهارت نه گفتن، از سوی کتابخانه‌های سیار در مناطق کم برخوردار روستایی و حاشیه شهر و دفاتر تسهیلگری به کودکان ونوجوانان استان خدمات‌رسانی می‌کند.

منبع: ايسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *