اخبار 21 3 آذر 14008:36 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سیسی پایان مداخلات خارجی در لیبی را خواستار شد

سیسی پایان مداخلات خارجی در لیبی را خواستار شد

رئیس جمهوری مصر بر لزوم پایان یافتن تمامی مداخله‌های خارجی در لیبی، حفظ تمامیت ارضی و بازگرداندن امنیت و ثبات در این کشور تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر تصریح کرد، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور از محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی در قاهره استقبال کرده و در جریان دیدار با وی، مشارکت المنفی در کنفرانس پاریس را که بر لزوم برگزاری انتخابات در دسامبر ۲۰۲۱ و پایبندی به اجرای بندهای نقشه راه ملی به رغم چالش‌های داخلی مختلف در این زمینه تاکید داشت، ستود.

رئیس جمهوری مصر مجدداً بر حمایت تمام قد کشورش از روند سیاسی برای حل بحران لیبی و تمایل به تقویت هماهنگی مستحکم با طرف لیبیایی طی دوره کنونی در این زمینه تاکید کرد.

عبدالفتاح سیسی همچنین بر لزوم پایان یافتن تمامی مداخله‌های خارجی در لیبی، حفظ تمامیت ارضی و بازگرداندن امنیت و ثبات در این کشور تأکید کرد.

در همین راستا، رئیس شورای ریاستی لیبی به عبدالفتاح سیسی تصدی ریاست کومسا(بازار مشترک برای شرق و جنوب آفریقا) را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این امر در پیشبرد مسیر توسعه و تکامل منطقه‌ای، سهیم باشد.

وی از نقش حیاتی مصر به رهبری عبدالفتاح سیسی در بازگرداندن آرامش و ثبات لیبی در سایه روابط برادرانه و تاریخی بین دو کشور و تمایل آن به تداوم رایزنی گسترده با مصر جهت برگزاری انتخابات لیبی در موعد مقرر خود برای تضمین آینده بهتر شهروندان لیبیایی تاکید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *