اخبار 35 21 آذر 14003:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ارائه محصولات فرهنگی برای فضای مجازی در جشنواره ترنم آسمانی

ارائه محصولات فرهنگی برای فضای مجازی در جشنواره ترنم آسمانی

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر اجرایی سومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات ترنم آسمانی نیز در این دیدار از تولید محتوا و ارائه محصولات فرهنگی در این جشنواره خبر داد.

سیدمحمدحسین بلاغی در دیدار هیات داوران جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات ترنم آسمانی با امام جمعه تبریز، اظهار کرد: این جشنواره در دو دوره اخیر با استقبال کم نظیر هنرمندان و به صورت باشکوه در تبریز برگزار شد و امسال نیز طبق روال دو سال اخیر کار خود را آغاز کرده، اما به دلیل شرایط کرونایی، بخش‌های حضوری این جشنواره حذف شده است.

وی افزود: سومین دوره از این جشنواره، در شش بخش با استقبال کم نظیر هنرمندان از ۲۰ استان کشور روبرو شد که از ۲۲۴ اثر ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، پس از داوری، ۴۰ اثر به بخش نهایی داوری راه یافته است.

وی، هدف از برگزاری این دوره از جشنواره را تولید محتوای دینی و فرهنگی برای فضای مجازی عنوان کرد و گفت: مردمی سازی جشنواره و ارائه محصولات فرهنگی به مخاطبان فضای مجازی به صورت تخصصی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

بلاغی در ادامه از رونمایی سه آلبوم صوتی در اختتامیه سومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات ترنم آسمانی خبر داد و گفت: ۶۱ اثر ناب به عنوان خروجی این جشنواره، در آیین اختتامیه رونمایی می‌شود.

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، وی افزود: آیین اختتامیه این جشنواره در نیمه دوم اسفندماه سال جاری به صورت تلویزیونی از شبکه قرآن و سهند برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات ترنم آسمانی، نشان می‌دهد که قرآن کریم هیچگاه در جامعه ما غریب نیست و برکات قرآن همچنان در جامعه دیده می‌شود.

سید قاسم ناظمی افزود: این جشنواره از برنامه‌های تقویمی و رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان است که به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق تبریز از سال‌های گذشته در تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم سال آینده پس از دوران کرونا این جشنواره پر رنگ‌تر از سال‌های پیش برگزار شود، ادامه داد: امیدوارم در سال‌های آینده شاهد مجموعه‌های قرآنی بیشتری در تبریز باشیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *