اخبار 35 21 آذر 140011:58 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دشمن بدنبال کمرنگ کردن فرهنگ اسلامی در جامعه است

دشمن بدنبال کمرنگ کردن فرهنگ اسلامی در جامعه است
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: دشمن به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ اسلامی در جامعه ما به ویژه در بین جوانان است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، مهدی کریمی پیش از ظهر امروز سوم اردیبهشت ماه در سومین جشنواره سلامت روان دانش آموزی که با محوریت ارتقای سطح سلامت روان دانش آموزان به همت کلانتری ۱۲ شهر رفسنجان در مجتمع آموزشی علوی برگزار شد، با بیان اینکه جنگ نرم خطرناکترین جنگ دشمن است، اظهار کرد: مقابله با این جنگ وجدان بیدار و بلند و ایمان قوی می خواهد.

وی افزود: دشمن می خواهد فرهنگ اسلامی را در جامعه ما کمرنگ کند و ماهواره یکی از ابزاری است که بلاهای زیادی را بر سر زندگی ها می آورد.

وی بیان کرد: موادی که در طعم های قلیان ها است راهی به سوی اعتیاد بوده و این تغییراتی که در مصرف کنندگان ایجاد می کنند موجب جذب بیشترشان به سمت این گونه مواد می شود.

کریمی عنوان کرد: حتی دشمن به دانشگاه ها حمله کرده و با بهانه هایی از جمله اینکه این ماده روی درس خواندن اثر مثبت می گذارد اعتیاد را در واقع به ارمغان می آورد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: باید جوانان و نوجوان در برابر این توطئه های نرم دشمن و بحران ها به این فکر باشند که راهی را انتخاب کنند که مایه افتخار پدر و مادر و اجتماع باشند.

سواد، امروز به سواد خواندن و نوشتن محدود نمی شود

به گزارش ایسنا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان نیز در این مراسم ریشه آسیب های اجتماعی را در خود فرد و اجتماع دانست و گفت: در امر تعلیم و تربیت هر چقدر سرمایه گذاری کنیم هزینه هایی که بعدها باید برای جبران آسیب ها بپردازیم را صرفه جویی کردیم.

حسین تقوی افزود: مشکلات اجتماعی، وضعیت اقتصادی، وجود شبکه های اجتماعی که اگر نحوه صحیح استفاده کردن از آن را فرزندان ما ندانند و… همگی  می تواند در وضعیت جامعه اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اهمیت چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی و گنجاندن کتاب تفکر و سواد رسانه ای در پایه دهم تصریح کرد: سواد، امروز به سواد خواندن و نوشتن محدود نمی شود بلکه در هر زمینه که اطلاعات کسب کنیم بحث سواد است.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهتر شدن بهداشت روان و آموزش و البته با نقش آفرینی متولیان امر تعلیم و تربیت از بالاترین تا پایین ترین متولی، برنامه ریزی هایی در این زمینه باشد تا سهمی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا شود.

به گزارش ایسنا، امروز همچنین کمک های دانش آموزان و اولیای مجتمع آموزشی علوی برای سیل زدگان کشور جمع آوری شد.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *