اخبار 36 22 آذر 140011:59 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تازه‌سازی 500 میلیون متر مکعب از آب سدهای استان در بارش‌های امسال

تازه‌سازی 500 میلیون متر مکعب از آب سدهای استان در بارش‌های امسال
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: بواسطه بارش‌هایی که از ابتدای امسال داشتیم 500 میلیون متر مکعب از آب ذخیره پشت سدهای استان تازه سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، بهرام درویشی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، بابیان اینکه از ابتدای فصل بارش‌های امسال(مهر۹۷) تاکنون حدود پنج میلیارد مترمکعب آورد بارندگی‌ها برای استان بوده، اظهارکرد: از این میزان 950 میلیون متر مکعب درمخازن سدها و چهار میلیارد مترمکعب نیز ورودی روان آبها و رودخانه ها به استان بوده است.

وی افزود: از کل پنج میلیارد متر مکعب آورد بارندگی‌های سال آبی جاری که داشتیم، بخش عمده آن مربوط به بارندگی‌های سامانه‌ بارشی اخیر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه بابیان اینکه طی بارش های ابتدای امسال ظرف چهار تا پنج روز 154 میلی متر بارش در سطح استان داشتیم، عنوان کرد: این میزان بارش در چنین مدت کوتاهی رقم قابل توجهی است که اگر مدیریت نمی شد، پیامدهای آن کمتر از استان های همجوار نبود.

درویشی اضافه کرد: آورد بارش های اخیرباعث تازه سازی 500 میلیون متر مکعب از آب ذخیره پشت سدهای استان شد.

وی یادآورشد: پیش از شروع بارش ها حساسیت هایی در مورد برخی از سدهای استان وجود داشت که البته این نگرانی برای برخی از آنها همچون سد گیلانغرب به درستی بود، لذا از چند روز قبل از بارندگی ها بصورت شبانه روزی با بررسی سدها کار کارشناسی انجام گرفت و خروجی ها و ووردی های آنها را کنترل کردیم تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم که خوشبختانه به خوبی هم مدیریت شد.
منبع: ايسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *