اخبار 38 24 آذر 14003:40 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بخش بزرگی از مشکل بیکاری به فرهنگ کار برمی‌گردد

بخش بزرگی از مشکل بیکاری به فرهنگ کار برمی‌گردد

ایسنا/ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: بخشی از مشکل استان در حوزه بیکاری به فقر فرهنگی در این زمینه برمی‌گردد.

حجت الاسلام‌والمسلمین «الله نور کریمی‌تبار» در هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: نقش و مسئولیت سنگینی بر عهده شورای فرهنگ عمومی قرار دارد و باید برای مسائل اساسی استان راهکارهای علمی با قابلیت اجرایی و منطبق با شرایط اجتماعی و فرهنگی استان ارائه کند.

وی با اشاره به انجام طرح های پژوهشی در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: پژوهشگرانی تلاش های خوبی در حوزه های پژوهش آسیب های اجتماعی متحمل شده اند و تحقیقاتی هم در این زمینه انجام شده است که کار خوبی از نظر شکلی و پژوهشی بوده و ارزشمند است اما بر اساس محتوای آموزه های دینی نیست و بر اساس نظریه های و دیدگاه های غربی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: برخی از مبانی این پژوهش ها در جامعه ما قابل تحقق نیست و نمی‌شود گفت که آیا  می توان این مبانی را نسبت به جامعه ما اجرا کرد و باید مبنای پژوهش ها بر مبنای مبانی جامعه اسلامی باشد و مبنای این پژوهش ها بیشتر  بر مبنای آموزه های دانشگاهی و نظریه های غربی در حوزه علوم اجتماعی است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر لزوم هم خوانی اجرای شیوه ها و مبنای طرح های پژوهشی بر اساس آموزه های دینی و جامعه اسلامی، گفت: یکی از خاصیت‌های این جلسه تبادل نظرات است، در جایی و زمینه ای که کار پژوهشی انجام می شود به طور قطع پیشینه تحقیقات علوم اجتماعی در آن زمینه مورد استفاده قرار می گیرد اما باید نگاه اسلامی و بومی نیز در این طرح های پژوهشی لحاظ شود

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تاکید کرد: در حوزه پژوهش های اجتماعی بهره گیری از نظرات تجربی مفید است اما باید مبنای این پژوهش ها در جامعه ما اسلامی و ایرانی باشد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین عامل اجتماعی است که می تواند نسبت به پدیده بی تفاوتی در جامعه موثر باشد، ما باید  نگاه دین مبین اسلام را در خصوص  منشأ بی تفاوتی اجتماعی بررسی کنیم، خروجی تحقیقات و کارهای پژوهشی باید کاربردی شود و عملا باید  حقیق کاربردی باشد که بتوان بر اساس آن برنامه ریزی انجام شود.

وی  با بیان اینکه نگاه مقام معظم رهبری در جامعه پیشرفت بر مبنای عدالت اجتماعی است، گفت: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که در چارچوب نظام اسلامی باید  کار کنیم و نگاه پژوهشی ما باید بر مبنا و چارچوب جامعه و نظام اسلامی باشد.

امام جمعه ایلام  تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ کار در استان ایلام باید یکی از اولویت‌های ما در شورای فرهنگ عمومی باشد و  با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های که وجود دارد، باید فرهنگ کار در استان تقویت شود چون مشکل اساسی ما در حوزه بیکاری فقر فرهنگی در حوزه اشتغال و کار است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *