اخبار 39 28 آذر 14006:41 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

«چالش‌های دانشجویان پس از بازگشایی دانشگاه» بررسی شد

«چالش‌های دانشجویان پس از بازگشایی دانشگاه» بررسی شد

جلسه مجازی «چالش‌های دانشجویان پس از بازگشایی دانشگاه» توسط انجمن‌ علمی دانشجویی روان‌شناسی دانشگاه مراغه با حضور دکتر حمید یعقوبی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه شریف برگزار شد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، در این جلسه ابتدا به مشکلات دانشجویان در دوران همه‌گیری کرونا اشاره شد. مشکلاتی که فضای مجازی و آموزش مجازی از ابتدای شیوع کرونا برای دانشجویان ایجاد کرده است.

سپس دکتر یعقوبی به ارائه آماری از افزایش قابل توجه مشکلات روان‌شناختی در میان دانشجویان پرداخت و اذعان کرد: قبل از کرونا مراجعه کمتری به مراکز مشاوره دانشگاه‌ها وجود داشت، اما با این شرایط، ما حتی ۲۴ ساعت شبانه‌روز خدمات روانشناختی و مشاوره ارائه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: پس از بازگشایی دانشگاه‌ها، مراکز بهداشت و مشاوره و همچنین معاونت دانشجویی در صف اول فعالان دانشگاهی، نقشی پر رنگ ایفا خواهند کرد. مسئولان قبل از بازگشایی دانشگاه، باید آرامش روانی دانشجویان را در نظر بگیرند و به یکباره دانشگاه‌ها را بازگشایی نکنند.

یعقوبی همچنین به خبری از انجمن روان‌شناسی آمریکا اشاره کرد که متخصصان حوزه روان‌شناسی پیش‌بینی می‌کنند پس از پاندمی کرونا، پاندمی و سونامی اختلالات روانی ایجاد می‌شود که بیشتر این مشکلات برای دانشجویان، جوانان و نوجوانان خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *