اخبار 43 5 دی 14006:27 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

«رضانام تا رضاخان» نقد می‌شود

«رضانام تا رضاخان» نقد می‌شود

نشست نقد کتاب «رضانام تا رضاخان؛ زندگی‌نامه رضاشاه پهلوی از ۱۲۵۶ تا ۱۲۹۹» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، این کتاب روز یکشنبه (سوم اسفندماه) از ساعت ۱۴ با حضور هدایت‌الله بهبودی «مولف کتاب»، سیدمصطفی تقوی«منتقد»، رضا مختاری اصفهانی «منتقد»، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی راد «منتقد»، علی‌اکبر رنجبر کرمانی «سرویراستار» و محمدمهدی اسلامی «دبیر جلسه» نقد می‌شود.

در معرفی کتاب «رضانام تا رضاخان» عنوان شده است: این کتاب به زاویه کمتر شناخته‌شده پهلوی اول یعنی سال‌های قبل از قدرت او پرداخته و پس از بررسی چگونگی آن، با وقوع کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ پایان می‌یابد. در این کتاب، علاوه بر زندگی رضانام – رضاخان بعدی – تا حدی زمانه او هم مورد بحث و نظر قرار می‌گیرد. آثار انقلاب اکتبر روسیه بر ایران، پایان جنگ جهانی اول، قرارداد ۱۹۱۹، ارتقای بریگاد قزاق به دیویزیون، سرازیری مستشاران نظامی و مالی بریتانیا به ایران، استحاله قزاقخانه روسی به انگلیسی و سیاست انگلستان در ایران بین دو جنگ جهانی از موضوعات مورد اشاره در این کتاب است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند روز یکشنبه (سوم اسفندماه) ساعت ۱۴ به آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی www.aparat.com/khaneketab  مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *