اخبار 48 12 دی 14007:51 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری رویداد شتابی-استارتاپی طراحی اپلیکیشن موبایل در جهاددانشگاهی سمنان

برگزاری رویداد شتابی-استارتاپی طراحی اپلیکیشن موبایل در جهاددانشگاهی سمنان

ایسنا/سمنان رویداد شتابی-استارتاپی طراحی اپلیکیشن موبایل با حضور مدیرکل دفتر نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، رئیس موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی کشور، رئیس جهاددانشگاهی استان، رئیس علمی کاربردی استان و…در سمنان برگزار شد.

حسن رهایی رئیس جهاددانشگاهی استان در این آیین با تقدیر از برپایی این رویداد علمی فناورانه اظهار کرد: جهاددانشگاهی در چهار دهه گذشته دستاوردهای علمی و فناورانه بسیار زیادی داشته است.

وی با اشاره به توجه و اعتماد ویژه رهبری معظم انقلاب به جهاددانشگاهی افزود: این اعتماد و اعتقاد راسخ به نهاد انقلابی جهاددانشگاهی یک سرمایه ارزشمند برای این نهاد انقلابی است.

رهایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی منشا خدمات شایانی در کشور بوده خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای و…اقدامات اثرگذاری در کشور و استان داشته است.

این داور رویداد شتابی-استارتاپی طراحی اپلیکیشن موبایل، به اهمیت فضای مجازی در جامعه امروز پرداخت و گفت: همانطوری که رهبری معظم انقلاب فرمودند بستر فضای مجازی و استفاده از تکنولوزی نوین برای انتقال پیام، فرصت مغتنمی است که نباید ضایع شود چرا که خداوند در روز قیامت از ما بازخواست خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه باید جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان را به ابزار نوین تجهیز کنیم بر لزوم توجه بیشتر به مرکز نوآوری تاکید و اضافه کرد: مراکز نوآوری نقش مهمی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و پژوهشی و رشد و تکامل و پویایی جامعه دارند.

رهایی ادامه داد: در همین راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی و جهاددانشگاهی استان تعاملات خوبی داشته و بستر را برای فعالیت دانشجویان در مراکزعلمی کاربردی و از جمله علمی کاربردی جهاد دانشگاهی فراهم کردند.
دکتر قربانیان رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان سمنان نیز در این آیین حرکت به سمت الکترونیکی شدن را ضرورتی اجتناب ناپذیر ارزیابی و اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از بخش ها و از جمله سلامت، گردشگری، مشاغل خانگی و …به این سمت حرکت کردند.

وی با تقدیر از برپایی این رویداد استارتاپی از سوی علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان افزود: جهاددانشگاهی یک شجره طیبه است که تاکنون منشا خدماتی در سطح کشور و استان بوده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان سمنان به لزوم بهره گیری از روش های نوین در اشتغال اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از مشاغل در حال تغییر هستند و این تغییرات در جهت رونق تولید و بهبود کسب و کار و درآمد است و از این رو باید از این فرصت بهره گرفت.

دکتر قربانیان با اشاره به تجربیات کشورمان در شرایط کرونایی اخیر گفت: دنیای پزشکی به سرعت در حال حرکت به سمت الکترونیکی شدن است و نمونه های این حرکت را در دوران شیوع همه گیری کرونا به روشنی می بینیم.

علی منصفی راد معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان  نیز در این آیین خاطرنشان کرد:در مجموع 25 ایده برای شرکت در این رویداد در سامانه ثبت‌نام کرده بودند که ایده‌ها با حضور داوران در دو پیش‌رویداد داوری و ایده‌های راه‌یافته به بخش پایانی این رویداد امروز ایده‌های خود را در همایش ارائه دادند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان از رقابت ۶ ایده برتر طراحی اپلیکیشن موبایل در رویداد استارتاپی استان سمنان در راستای شتابدهی رویدادهای کسب و کار جوانان خبر داد و گفت: این رویداد مهم شتابی امروز به دو صورت حضوری و مجازی و غیرحضوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان در این رویداد استارتاپی بر اساس نیازهای واقعی حرکت کرده ادامه داد: محورهای این رویداد بر اساس نیازهای استان و متناسب با سند پایه توسعه استان انتخاب شدند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به 6 ایده برتر راه‌یافته به بخش پایانی این رویداد افزود: اپلیکیشن درمان‌گر “درمان در منزل”، ساملانه کمک یا اپلیکیشن امدادرسانی در مواقع اضطراری، برنامه ثبت بیماری تالاسمی در خراسان رضوی، نرم‌افزار ساعت هوشمند بدن، اپلیکیشن آموزش‌های سبز ایران و اپلیکیشن صنایع دستی که با هدف ایجاد بستری برای فروش دست‌بافته‌ها و صنایع دستی طراحی شده 6 ایده برتر راه یافته به بخش پایانی این رویداد هستند.

وی با اشاره به برپایی برخی برنامه‌های جنبی در این رویداد گفت: برپایی سه کارگاه آموزشی: اعتبارسنجی، طراحی کسب و کار و کارگاه طراحی اپلیکیشن از جمله برنامه‌هایی بود که در این مدت برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *