اخبار 50 15 دی 14006:03 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شهید حاج قاسم سلیمانی هم‌پا و همراه مردم بود

شهید حاج قاسم سلیمانی هم‌پا و همراه مردم بود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مردمی بودن از ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است، گفت کرد: هر کسی به خوبی فرامین دین اسلام و قرآن‌کریم را درک کرده باشد، می‌داند که باید همراه و هم‌پای مردم باشد، شهید سلیمانی این‌گونه بودند.

احمدرضا بسیج در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: از ابتدای تاریخ بشریت دو جبهه فرهنگ مهدوی و جبهه دجالی وجود دارد که این دو جبهه و فرهنگ در مقابل یکدیگر قرار دارند، امثال شهید سلمیانی و سایر افرادی که دل در گرو ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی دارند در جبهه مهدوی خود را نشان می‌دهند.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری افزود: کسانی که در سایه قرآن و اهل بیت(ع) حرکت می‌کنند، خداوند به آن‌ها نوری عطا می‌کند و این افراد نوربخش می‌شوند، این نور باعث می‌شود که راه و مسیر درست را تشخیص دهند و در بزنگاه‌هایی که برخی از افراد از مسیر خارج شوند و راه را اشتباه بروند، آن‌ها در پیچ‌های تاریخی در مسیر صحیح حرکت می‌کنند، شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله افرادی بود که مسیر را به خوبی طی کرد و راه درست را نیز به سایرین نشان داد.

وی با تاکید بر اینکه نورانیت شهید حاج قاسم سلیمانی در رفتار، گفتار، کردار، فعالیت‌ها و دغدغه‌های ایشان مشهود بود، بیان کرد: دغدغه‌های این شهید تنها برای جلب رضایت پروردگار بود و در این مسیر به چیز دیگری نیندیشید، این ویژگی‌ها موجب شد مکتبی را شکل دهد که امروز این مکتب راهنمای مسیر افراد ولایت‌مدار است.

بسیج ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: برخی از افراد ولایت‌مدار هستند، اما ولایت‌پذیر نیستند، این دو ویژگی در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کند، قطعا پذیریش این دو موضوع در کنار هم نیازمند عقل کامل است.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری افزود: فردی که ولایت‌پذیر و ولایتمدار است، این فرد همچنین توحید ربوی را به راحتی می‌پذیرد، اگر فرد همه چیز را مربوط به خدا بداند یک نگاه آینده پژوهانه و تمدنی نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه مردمی بودن از ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است، خاطرنشان کرد: هر کسی به خوبی فرامین دین اسلام و قرآن‌کریم را درک کرده باشد، می‌داند که باید همراه و هم‌پای مردم باشد، اینکه فکر کنیم با کناره‌گیری از مردم به درجات عالی میرسیم این یک تفکر اشتباه است، کسانی که در کنار و همراه مردم هستند، قطعا فهم درستی از دین پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *