اخبار 52 17 دی 14005:39 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برای تولید ثروت در جودوی خوزستان برنامه داریم / گسترش جامعه زنان جودو مدنظر است

برای تولید ثروت در جودوی خوزستان برنامه داریم / گسترش جامعه زنان جودو مدنظر است

ایسنا/خوزستان رییس هیات جودو خوزستان با اشاره به برنامه های این هیات جهت تولید ثروت برای افزایش سطح جامعه آماری، گفت: علاوه بر این مهم، بسط و گسترش جامعه زنان جودو نیز مدنظر است.

حبیب‌الله فضل‌الله‌پور در نشست خبری هیات جودو خوزستان که امروز (۲۳ بهمن ماه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: تلاش شده است که برنامه های هیات در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت عملی شوند تا نسبت به رشد و توسعه جودو خوزستان هم از نظر تعداد ورزشکاران و هم از نظر فنی، حداکثر اهتمام به عمل آید. ضمن این که شورای راهبردی هیات جودو استان نیز در راستای پایش برنامه های کمیته های مختلف هیات، اقداماتی را در دست برنامه ریزی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این که در حال حاضر آمار جمعیتی جودو خوزستان ۲ هزار و ۴۰۰ نفر است و تعداد شهرستان های فعال استان از ۱۰ شهرستان به ۱۷ شهرستان رسیده است، عنوان کرد: فارغ از شرایط کرونایی، دچار یکسری از محدودیت های مربوط به ظرفیت ها هستیم، ضمن این که یکسری از ظرفیت ها به لحاظ مالی کشور نیز شامل جودو شده است و در منابع مادی با مشکلاتی مواجه ایم. البته در هیات جودو خوزستان، کمیته اقتصادی را برنامه ریزی کرده ایم که قرار است این کمیته راه های برون رفت از مشکلات مالی در جهت تولید ثروت را برای هیات مورد برنامه ریزی قرار دهد. همچنین تلاش کرده ایم وابستگی هیات را به درآمدها و حصول منابع مالی از اداره کل ورزش و جوانان، کمی کاهش دهیم چرا که خود اداره کل ورزش خوزستان نیز دچار مشکلات ظرفیتی و محدودیت منابع مالی است و متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم از این طریق منابع مالی لازم را کنار خودمان داشته باشیم. در هر صورت باتوجه به ظرفیت های جامعه جودو در نظر داریم، ظرفیت های اقتصادی را جهت تولید ثروت به کار بگیریم.

رییس هیات جودو خوزستان گفت: یکی از برنامه های ما استفاده از ظرفیت های دفاع شخصی و همگانی کردن بخش دفاع شخصی در سطح جامعه، ارتقای دانش جودو و ارتقای سطح جامعه آماری این رشته است. همچنین بسط و گسترش جامعه زنان جودو مدنظر است و قرار شد از ابتدای سال ۱۴۰۰ در خصوص این مهم با رویکرد جدید به صورت جدی اقدام کنیم. همچنین گسترش رشته جودو در قالب بحث آموزشگاهی مدنظر است و تلاش می کنیم جودو را به مدارس و آموزشگاه ها ببریم و فراگیری مربوط به هنر جودو را در سطح مدارس با رویکرد ارتقای جامعه آماری داشته باشیم.

وی بیان کرد: محدودیت های منابع مالی و شرایط کرونایی، دست ما را در جودو بسیار بسته و ما را با مشکلات متعددی مواجه کرده است، البته باتوجه به رویکرد کمیته اقتصادی هیات، فکر می کنم در سال ۱۴۰۰ در جهت تولید ثروت با هدف بسط، گسترش و رشد جامعه جودو در خوزستان، اقدام کنیم. ضمن این که جامعه جودو خوزستان در رنکینگ جهانی، آسیایی و کشوری نمره قابل قبولی دارد و ملی پوشان و قهرمانان بسیاری داریم و مربیان تیم ملی جودو نیز از جامعه جودو خوزستان هستند و افتخار می کنیم که تعداد قابل توجهی از ورزشکاران ما در تیم ملی حضور دارند.

فضل الله پور گفت: در بحث فضای فیزیکی و سالن جودو در استان با مشکل مواجه ایم و فضای فیزیکی در اختیار، متناسب با درخواست های جامعه جودو نیست. ورزش جودو، رشته گران قیمتی است و ایجاد زیرساخت های این رشته هزینه بر است و یک نفر باید برای ورود به جودو هزینه های زیادی را متحمل شود و بر این اساس از مجموعه صاحب منصبان جامعه ورزش انتظار داریم که نسبت به جودو اهتمام ویژه ای داشته باشند تا با کمک آن ها زیرساخت لازم را آماده کنیم و جامعه آماری را گسترش دهیم. در نظر داریم با مجموعه هایی چون سپاه و نیروی انتظامی در قالب پروتکل های مشترک، یک رابطه مشترک داشته باشیم و این برنامه ریزی از سال ۱۴۰۰ انجام می شود.

وی در واکنش به این سوال که آیا تعداد جامعه آماری کاهش پیدا کرده است؟ گفت: خیر کم نشده اما این تعداد فریز شده است زیرا ظرفیت های مادی و زیرساختی به ما اجازه گسترش جامعه آماری را نمی دهد. ضمن این که جودو ایران با رای ناجوانمردانه فدراسیون جهانی مواجه شد که منصفانه نبود و همین رای خیلی از محدودیت ها را به جودوی استان ها تسری داده است و پیرامون همین رای نیز آماده سازی تیم های ملی با مشکل مواجه شده اند. البته به نظر می رسد در ماه آتی این محدودیت ها برداشته خواهد شد. همچنین یکی از برنامه های ما جهت ارتقای سطح جامعه آماری مان، تسهیل شرایط مربوط به ارتقای مدارج علمی است.

رییس هیات جودو خوزستان بیان کرد: امیدوارم در سال ۱۴۰۰ گره از مشکلات کرونایی، شرایط تحریم جهانی و تحریم ورزش جودو ایران باز شود تا بتوانیم ظرفیت های لازم را کسب کنیم اما بازهم تاکید می کنم هیات جودو خوزستان جهت تولید ثروت برای افزایش سطح جامعه آماری خود برنامه دارد که ابتدای سال آینده عملیاتی خواهند شد. در این زمینه هم ایجاد تیم اقتصادی مدنظر است و می خواهیم از طریق طراحی و تنظیم پروتکل های مشترک با مجموعه های اقتصادی به این هدف دست پیدا کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین طبق نامه رسمی فدراسیون جودو، تمام فعالیت های دفاع شخصی که در سطح هیات های ورزش رزمی انجام می شود، در سیطره جودو کشور قرار گرفته و این یک دستور وزارتی است و هرگونه فعالیتی در این بخش توسط هیات ورزش های رزمی، محل قانونی نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *