دانلود زیرنویس فیلم Crimes of the Future 2022 جنایات آینده یک فیلم علمی-تخیلی ترسناک بدنی محصول ۲۰۲۲ به نویسندگی و کارگردانی دیوید کراننبرگ است که ویگو مورتنسن، لیا سیدوکس و کریستن استوارت در آن نقش آفرینی میکنند. اگرچه عنوان مشترکی با فیلم 1970 کراننبرگ به همین نام دارد، اما از آنجایی که داستان و مفهوم ارتباطی با هم ندارند، یک بازسازی نیست. این نشان دهنده بازگشت کراننبرگ به ژانرهای علمی تخیلی و ترسناک برای اولین بار از زمان eXistenZ (1999) است.
زیرنویس فیلم Crimes of the Future 2022 این فیلم محصول مشترک بین المللی شرکت های کانادایی، فرانسوی، بریتانیایی و یونانی بود. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن 2022 نمایش داده شد، جایی که در رقابت برای نخل طلا بود و شش دقیقه ایستاده تشویق شد. در 25 می 2022 در فرانسه اکران شد و در 3 ژوئن در کانادا اکران شد. در همان روز انتشار محدودی در ایالات متحده داشت. به طور کلی نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد.
در آینده ای نامشخص، اثرات فاجعه بار آلودگی و تغییرات آب و هوایی باعث ایجاد پیشرفت های قابل توجهی در بیوتکنولوژی شده است، از جمله اختراع ماشین ها و رایانه های (آنالوگ) که می توانند مستقیماً با عملکردهای بدن ارتباط برقرار کرده و آن ها را کنترل کنند. در عین حال، خود بشر تعدادی از تغییرات بیولوژیکی با منشأ نامشخص را تجربه کرده است. مهم ترین در میان این تغییرات ناپدید شدن درد فیزیکی و بیماری های عفونی برای اکثریت قریب به اتفاق (اجازه می دهد تا عمل جراحی به طور ایمن بر روی افراد هوشیار در محیط های معمولی انجام شود)، اما سایر انسان ها تغییرات اساسی تر در فیزیولوژی خود را تجربه می کنند. یکی از آنها، پسری هشت ساله به نام برکن، توانایی ذاتی را در مصرف و هضم پلاستیک به عنوان غذا نشان می دهد. مادر برکن که متقاعد شده که او غیرانسانی است، او را با یک بالش خفه می کند و جسد او را رها می کند تا توسط شوهر سابقش لانگ پیدا شود.
سائول تنسر و کاپریس یک زوج هنرمند پرفورمنس مشهور جهانی هستند. آنها از “سندرم تکامل تسریع شده” تنسر استفاده می کنند، اختلالی که بدن او را مجبور می کند دائماً اندام های باقی مانده جدید را با برداشتن آنها از طریق جراحی در حضور تماشاگران زنده ایجاد کند. این سندرم تنسر را در درد مداوم و با ناراحتی شدید تنفسی و گوارشی قرار می دهد. در نتیجه، او به تعدادی از دستگاههای بیومکانیکی تخصصی، از جمله تخت، دستگاهی که کاپریس از طریق آن جراحی را روی او انجام میدهد و صندلی که به او در غذا خوردن کمک میکند، متکی است. تنسر و کاپریس با بوروکراتهای مسئول ثبت ملی اعضای بدن، یک دفتر دولتی که برای حفظ محدودیتهای ایالت در مورد تکامل انسان با فهرستنویسی و ذخیره اندامهای تازه تکامل یافته طراحی شده است، ملاقات میکنند. یکی از بوروکرات ها، تیملین عصبی، اسیر اهداف هنری تنسر می شود. در یک نمایش موفق تنسر، او به او می گوید که “جراحی جنسیت جدید است”، احساسی که به نظر می رسد تنسر آن را پذیرفته است.
زیرنویس Crimes of the Future 2022 تنسر با تیملین ملاقات می کند که دستور کار تکامل گرایان را برای او فاش می کند: آنها تصمیم گرفته اند سیستم گوارش خود را اصلاح کنند تا بتوانند پلاستیک ها و سایر مواد شیمیایی مصنوعی بخورند. غذای اصلی آنها یک “آب نبات” بنفش فرآوری شده از زباله های سمی است که برای دیگران سمی مرگبار است. لنگ رهبر سلول است. پسرش برکن با توانایی خوردن پلاستیک به دنیا آمده بود که نادرست بودن موضع انتقادی دولت در مورد تکامل انسان را ثابت می کرد. تیملین سعی میکند با تنسر رابطه برقرار کند.
در نهایت لنگ به تنسر نزدیک میشود، او میخواهد تنسر و کاپریس برنامه ضد دولتی سلول را از طریق کالبد شکافی عمومی برکن که سیستم گوارش تکامل یافتهاش را برجسته میکند، آشکار کنند. پس از کمی مشورت، تنسر موافقت می کند. با تماشای تیملین، لانگ و بسیاری دیگر، تنسر کالبد شکافی را انجام می دهد، اما مشخص می شود که سیستم اندام طبیعی او با جراحی جایگزین شده است. لانگ با اشک از نمایش فرار می کند. در خارج، دو نماینده با او تماس می گیرند که ظاهراً برای شرکت تولید کننده ماشین های پزشکی تنسر کار می کنند. آنها با تقلید از قتل قبلی خود از ناساتیر، لنگ را با دریل های برقی به سر او ترور می کنند. ارتباط تنسر در واحد پلیس اعتراف می کند که تیملین اعضای برکن را جایگزین کرده است تا انحراف در تکامل انسان را از عموم مخفی نگه دارد. تنسر که از مرگ برکن و لنگ غمگین شده است، به پلیس اطلاع می دهد که دیگر به آنها خدمت نخواهد کرد، و با اشاره به اعتقادات سلول در مورد تکامل.
تنسر تقلا می کند تا روی صندلی غذا بخورد. او از کاپریس می خواهد که یک نوار پلاستیکی به او بدهد. همانطور که کاپریس او را ضبط می کند، آن را می خورد، به دوربین کاپریس نگاه می کند و اشک می ریزد.
این فیلم یک فیلم هیجان انگیز بود که قرار بود در اوایل سال 2003 تولید شود و تحت عنوان Painkillers به کاوش در دنیای پرفورمنس آرت پرداخت و در جامعه ای بیهوش اتفاق افتاد که در آن درد لذت ممنوعه جدید است و عمل جراحی و خودزنی در ملاء عام انجام می شد. و در دوربین، به عنوان جنس جدید در نظر گرفته شده اند. رالف فاینس پس از کنار گذاشتن نیکلاس کیج، اولین گزینه برای نقش اصلی، به بازی در نقش سائول تنسر پیوست. قرار بود با بودجه 35 میلیون دلاری در تورنتو کانادا فیلمبرداری شود. ThinkFilm با انتشار برنامه ریزی شده برای اواخر سال 2006 در آمریکای شمالی حقوق جهانی را به دست آورده بود. با این حال، این پروژه هرگز وارد تولید نشد. در مصاحبهای در اواسط دهه 2000، کارگردان، دیوید کراننبرگ، پروژه را کنار گذاشت و اظهار داشت که این اتفاق نمیافتد و به هر حال علاقهاش به ساخت آن را از دست داده است.
در فوریه 2021، ویگو مورتنسن در طی یک گفتگو با مجله GQ فاش کرد که در حال کار بر روی پروژه ای با کراننبرگ است و گفت: “بله، ما چیزی در ذهن داریم. این چیزی است که او مدت ها پیش نوشته بود و هرگز به آن نرسید. ساخته شده است. حالا او آن را اصلاح کرده است، و میخواهد آن را فیلمبرداری کند. امیدوارم تابستان امسال باشد که ما فیلمبرداری میکنیم. میتوانم بگویم، بدون اینکه داستان را نادیده بگیرم، او شاید کمی به اصل خود برمیگردد.” در آوریل، لئا سیدوکس و کریستن استوارت از جمله بازیگرانی بودند که برای این فیلم معرفی شدند. در ابتدا قرار بود ناتالی پورتمن نقش سیدوکس را بازی کند (که ابتدا قرار بود نقش استوارت را بازی کند)، اما به دلیل درگیری های مربوط به COVID-19 نتوانست فیلم را انجام دهد. در آگوست 2021، تانایا بیتی، یورگوس کارامیهوس، نادیا لیتز و یورگوس پیرپاسوپولوس به بازیگران فیلم پیوستند.
در وبسایت جمعآوری نقد Rotten Tomatoes، 79 درصد از 189 منتقد، با میانگین امتیاز 6.5/10، به فیلم نقد مثبت دادند. اجماع سایت چنین میگوید: «اگر نه کلاسیک کراننبرگ، جنایات آینده کارگردان را در حال بازبینی مضامین آشنا با ذوقی معمولاً ناراحتکننده میبیند». بررسیها، نشاندهنده «بررسیهای عموماً مطلوب».
دیوید رونی از هالیوود ریپورتر بازیهای مورتنسن و سیدوکس را تحسین کرد، اما به این نتیجه رسید که فیلم «بیش از آن که حل کند رازها را ارائه میکند». به عنوان یک فیلم هنری در رقابت کن در حالی که کالاهای ناخالص اعضای بدن و تحریکات فیلم استثماری را نیز ارائه میکند. فیلمسازان زیادی نمیتوانند این دو را با هم کنار بگذارند، اما کراننبرگ هنوز هم به خوبی آن را مدیریت میکند.