اخبار 19 دی 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 13 دقیقه
کپی شد!
0

بهترین مودم های جیبی The best pocket modems

 

مودم های جیبی یا بی سیم نسل جدیدی از مودم های سیم کارت خور هستند که به راحتی قابل حمل بوده و شما میتوانید با استفاده از یک سیم کارت از اینترنت اپراتور خود استفاده کنید این مودم ها در قیمت ها و مدل های مختلفی وجود دارند . اینکه بهترین مودم جیبی برای استفاده شما کدام است نیازمند بررسی و صرف زمان است.  در ادامه ما به پارامتر هایی که در انتخاب بهترین مودم جیبی باید به آن توجه کنید اشاره کردیم تا بتوانید بهترین گزینه را از بین مودم های موجود در بازار داشته باشید پس با ما همراه باشید 

در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد مودم های جیبی وخانگی یا در صورت بروز مشکل در اینترنت adsl خود میتوانید با شماره ثابت سرارسری 9099071540 و یا 0217129 از طریق شماره همراه تماس گرفته و از کارشناسان رایانه کمک مشاوره دریافت کنید.

 

بررسی شبکه های قابل پشتیبانی مودم برای انتخاب بهترین مودم جیبی

قابلیت پشتیبانی مودم جیبی شما از اپراتور و نسل شبکه بستگی به نوع سیم کارت و تکنولوژی به کار رفته در مودم دارد پس لازم است شما قبل از انتخاب مودم جیبی نوع سیم کارت خود را بررسی کنید .اینکه مودم شما از چه اپراتوری و چه نسل از اینترنت دیتایی پشتیبانی میکند اهمیت زیادی دارد به طور مثال شما به دلیل سیم کارت خور بودن این نوع از مودم ها نمیتوانید از اینترنت مخابرات برای اتصال به این دستگاه ها استفاده کنید. البته برخی مودم های ADSL نیز در بازار وجود دارند که امکان اتصال سیم کارت نیز به آنها به عنوان اینترنت پشتیبان وجود دارد و در زمانی که اینترنت ADSL شما قطع شد می توان از اینترنت سیم کارت استفاده کرد . همچنین در هنگام قطع شدن نت ADSL اگر از اوپراتور مخابرات  برای اینترنت خود استفاده میکنید و دچار مشکل شدید میتوانید با مطالعه مقاله پشتیبانی اینترنت مخابرات  خرابی اینترنت خود را به این شرکت گزارش دهید .

1.بررسی نسل اینترنت مودم جیبی 

 نسل اینترنت های دیتای سیم کارت نیز در انتخاب مودم مهم است مودم های موجود در بازار اغلب از شبکه های 3G ،4G و یا 5G پشتیبانی می کنند و شما باید بسته به نوع سیم کارت خود مودم متناسب با نسل اینترنت آن را خریداری کنید . 

2.چه اوپراتورهایی از مودم شما پشتیبانی میکنند

پس از بررسی پشتیبانی اپراتور لازم است آنتن دهی مودم جیبی خود را بررسی کنید که این مورد هم باز بستگی به شرکتی دارد که شما از آن خدمات اینترنتی دریافت میکنید اما برای حل مشکل آنتن دهی در مودم ها آنتن های داخلی قرار داده شده است و همچنین در برخی مدل های گران تر امکان نصب آنتن خارجی بر روی آنها وجود دارد پس در نتیجه بهتر است این موارد را برای سیگنال دهی قوی مودم خود که از مهم ترین ویژگی های مودم جیبی به شمار میرود را به خاطر داشته باشید .

قابلیت دریافت و ارسال پیامک در مودم های همراه 

اگر از مودم های جیبی برای اتصال اینترنت به  موبایل خود  استفاده میکنید بهتر است مودم شما قابلیت ارسال و دریافت پیامک برای اطلاع یافتن از بسته اینترنتی ,شارژ و تمدید اعتبار اینترنت …را داشته باشد . برخی از این مودم ها به صورت جداگانه از طریق نرم افزار این بخش را مدیریت می کنند و برخی از مدل ها از طریق پنل تحت وب امکان ارسال و دریافت پیامک و همچنین اجرای کد های USSD را فراهم می کنند.

آیا تا به حال در مورد اتصال مودم به خط تلفن مطلبی خوانده اید ؟ برای یادگیری این روش که افراد کمی از آن اطلاع دارند میتوانید روی لینک وصل کردن مودم به تلفن زده و مراحل آن را یاد بگیرید.

ظریفیت باتری مودم همراه 

یکی از پارامتر هایی که در انتخاب بهترین مودم جیبی باید به آن توجه داشته باشید ظرفیت باتری مودم است زیرا مهمترین خصوصیت این نوع مودم ها قابل حمل بودن آنها می باشد و در صورت عدم برخورداری از یک باطری مناسب عملا قابلیت پرتابل بودن مودم کارایی خود را از دست می دهد. 

ظرفیت باتری با مقیاس (آمپر ساعت) سنجیده میشود و نسل جدید مودم های همراه در حدود 300 تا 2500 آمپر ساعت ظرفیت دارند 

بهتر است مودمی را انتخاب و خریداری کنید که داری ظرفیت باتری بالایی باشد و همچنین این امکان را داشته باشد که در صورت تمام شدن شارژ بتوانید آن را به برق متصل کرده و از آن استفاده کنید در ادامه سه مدل مودم جیبی با ظرفیت باتری بالا و همچنین با پشتیبانی از نسل های جدید اینترنت همراه  را به شما معرفی خواهیم کرد .

مودم قابل حمل الکاتل مدل ee70 

یکی از بهترین مودم های همراه موجود در بازار ایران الکاتل مدل  ee70است که ظرفیت نگهداری شارژ تا 24 ساعت را داشته علاوه بر این از آخرین تکلونوژی رمزگذاری وای فای wpa2 هم بهره برده و از شبکه های 4G نیز پشتیبانی می کند. 

مودم جیبی نزتک مدل c99

شما تنها با 1 بار شارژ کردن این مودم میتوانید 18 ساعت به طور مداوم از آن استفاده کنید این مودم جیبی با دارا بودن پردازنده قدرتمند ,صفحه نمایش ال ای دی ,و دو درگاه سیم کارت یک از بهترین مودم های همراه در ایران است همچنین پشتیبانی از ارسال و دریافت پیامک و اجرای کد USSD و پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت همراه از نکات مثبت این مودم می باشد.

تعداد دستگاه های قبل پشتیبانی عاملی مهم در انتخاب بهترین مودم جیبی 

پشتیبانی از تعداد دستگاه های بیشتر برای مودم های جیبی امتیاز مثبتی است معمولا اکثر مودم ها تا 5 دستگاه را میتوانند پشتیانی کنند اما مودم هایی هم هستند که تا 32 دستگاه را پشتیبانی کنند البته در بعضی از مواقع اتصال دستگاه ها به مودم موجب اختلال اینترنت شده هرچه اپراتور شما پهنای باند اینترنت بهتری را به شما ارائه دهد افراد متصل راحت تر میتوانند ازآن استفاده کنند در ادامه مودم هایی با قابلیت پشتیبانی بالارا برای شما معرفی خواهیم کرد .

مودم هوآوی مدل E5576-320 

یکی از بهترین مودم های جیبی ارزان  در ایران مودم هوآوی مدل Eاست  این مودم بسیار سبک و جمع جور بوده و یا یک سیم کارت فعال قابلیت پشتیبانی از 16 دستگاه را دارد . پشتیبانی از شبکه نسل چهارو امکان تعویض باتری از امکانات دیگر این مودم محسوب می شود.

مودم همراه  jio مدل jmr541

این مودم با دارا بودن پردازنده qualcomm MDM9207 امکان اتصال 32 دستگاه همزمان به مودم جیبی شما را دارد همچنین داشتن باتری بسیار قوی , پشتیبانی از 64 گیگ رم , و امکان استفاده از سیم کارت نانو نسل چهارم بر روی مودم از ویژگی های بارز این مدل است.

مودم روتر نیوروز مدل E3272

اگر در مکانی زندگی می کنید که فاقد پوشش اینترنت سیمی است یکی از بهترین مودم روترها  برای شما مودم روتر نیوروز مدل E3272 است همچنین شما با استفاده از  روتر مجزای این مودم میتوانید وایرلس را در شبکه خود گسترش داده و با این کار قابلیت اتصال دستگاه های بیشتری را به مودم خود فراهم آورید برای این کار میتوانید از مقاله تبدیل مودم به اکسس پوینت راهنمایی گرفته و این کار را انجام دهید 

سخن آخر 

در این مقاله در مورد پارامتر هایی که برای خرید یک مودم جیبی باید به آن توجه کنید اشاره کردیم و بهترین مودم های بازار بر اساس این پارامتر ها را به شما معرفی کردیم .  امید واریم خواندن این مقاله برای شما مفید بوده باشد در صورت بروز مشکل در اتصال به مودم و همچنین برای مشاوره در زمینه خرید مودم های جیبی میتوانید با شماره ثابت سراسری با شماره 9099071540 و یا 0217129 با شماره همراه با رایانه کمک تماس گرفته و با کارشناسان ما مشاوره داشته باشید.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *