اخبار 24 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش ظرفیت واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک صنعتی شیراز

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از نهایی شدن انعقاد قرارداد مشارکت با مجتمع اقتصادی کمیته امداد حضرت امام خمینی جنوب کشوربرای اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز خبر داد.

افزایش ظرفیت واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک صنعتی شیراز

سید مصطفی هاشم با بیان اینکه بر این اساس 33 هکتار زمین به مساحت شهرک صنعتی بزرگ شیراز افزوده شد، افزود: باتوجه به در آستانه تکمیل بودن ظرفیت شهرک صنعتی بزرگ شیراز به عنوان یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی کشور و باهدف پاسخگویی به نیاز متقاضیان جدید در بخش صنعت وبا توجه به اینکه اقدام خاصی در 8سال گذشته انجام نشده بود طرح توسعه شهرک صنعتی بعنوان یکی از اولویت‌های مهم در محور اصلی برنامه‌های تحولی سال 1401 این شرکت قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده و شناسایی اراضی اطراف شهرک صنعتی، جلسات و مذاکرات مختلفی با نهادهای دولتی نظیر معاونت اقتصادی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره )کشور، اداره کل اوقاف و امور خیریه و نیز تعدادی از مالکان و زارعان اراضی کشاورزی اطراف شهرک صنعتی شیراز انجام شد، که قرارداد مشارکت به مساحت 33 هکتار با معاونت اقتصادی کمیته امداد منعقد شد.

او با تقدیر از حمایت‌های استاندار فارس، پیگیری‌های نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بویژه قادری و نیز همراهی و همکاری سازنده مجتمع اقتصادی کمیته امداد جنوب کشور در تحقق این موضوع افزود: در کوتاه‌ترین زمان، عملیات ایجاد و توسعه زیر ساخت‌ها در این اراضی در دستور کار این شرکت قرار می‌گیرد تا  آماده  واگذاری به متقاضیان شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از مذاکره و پیگیری برای انعقاد قرار داد مشارکت با مجتمع اقتصادی کمیته امداد حضرت امام خمینی جنوب کشوربرای الحاق اراضی به  مساحت 97 هکتار نیز خبر داد و گفت: این اراضی نیز در مرحله اخذ استعلام و کارشناسی است.

هاشمی افزود: علاوه بر آن با زارعان و مالکان اراضی اطراف نیز جلسات متعدد برگزار و مراحل اخذ استعلامات و کارشناسی اراضی 18هکتاری در مراحل پایانی است .

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: همزمان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، فاز ششم این شهرک صنعتی شیراز به مساحت  50 هکتار که به علت مشکلات ثبتی و زیر ساختی غیرقابل واگذاری بود، از مهر ماه امسال  آماده واگذاری شد و هم اکنون نیز کار واگذاری این اراضی در حال انجام است.

هاشمی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 86 قرار داد سرمایه گذاری به مساحت 13 هکتار با متقاضیان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز منعقد شده که این موضوع بیانگر این است که  با اقدامات انجام شده،بخشی از نیازهای سرمایه گذاران صنعتی  در شهر شیراز پاسخ داده شده است.

منبع: ايلنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *