1033 6 فروردین 14025:50 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

آیا تازگی محتوا یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

تازگی محتوا به محتوای اخیراً منتشر شده، به روز شده یا بازنویسی شده اشاره دارد. محتوای جدید جذاب‌تر است و به احتمال زیاد رتبه‌بندی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) شما را افزایش می‌دهد، اما چقدر به عنوان یک عامل رتبه‌بندی اهمیت دارد؟

C:\Users\mohammad\Downloads\1\a.png

تازگی محتوا بخشی از فاکتور رتبه بندی گوگل از سال 2011 است. در سال 2010 گوگل اعلام کرد که به روز رسانی کافئین به نفع محتوای اخیرا منتشر شده یا به روز شده، به ویژه برای جستجوهای حساس به زمان است. برای صفحات خاصی، گوگل تاریخ آخرین به روز رسانی صفحه را نشان می دهد. گوگل در سال ۲۰۱۱ به‌روزرسانی الگوریتم تازه‌سازی را راه‌اندازی کرد.

همچنین می دانیم که در برخی از نمونه های پرس و جو که به زمان حساس هستند، زمانی که منتشر شد بر رتبه تأثیر می گذارد، به این مفهوم Query Deserves Freshness (QDF) می گویند. یک مثال این است که اگر کسی بخواهد بداند که آب و هوا امروز بعدازظهر خواهد بود، به احتمال زیاد زمانی که محتوا منتشر شده است بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\b.png

اگرچه جدید بودن محتوا بهترین روش سئو است، اما هنوز هم تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با مخاطبان اهمیت بیشتری دارد. اگر اطلاعات از سالی به سال دیگر تغییر چندانی نداشته باشد، محتوای همیشه سبز مرتبط، مفید و مفید باقی می‌ماند، اما انجام به‌روزرسانی‌های جزئی در آن محتوا به فاکتور تازگی محتوا کمک می‌کند.

کاربران محتوای جدید را ترجیح می دهند زیرا احتمال دقیق تر بودن آن بیشتر است. تمرکز گوگل بر روی تجربه کاربر است و می‌خواهد نتایج جستجوی جدیدتر و جدیدتر را در اختیار کاربر قرار دهد. تاثیر این عامل هم برای کاربران و هم برای سازندگان مثبت است.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\c.png

به عنوان یادداشت پایانی، من شما را تشویق می‌کنم که محتوای قدیمی را دوباره مرور کنید و در صورت امکان آن را به‌روزرسانی کنید و مرتباً محتوای مرتبط و جدید را اضافه کنید. این فاکتور رتبه بندی مهم است، با این حال، عمدتا بر سایت هایی با اخبار فعلی مانند ورزش، افراد مشهور، اخبار و آب و هوا تأثیر می گذارد.


مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *