اخبار 05 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1192 دقیقه
کپی شد!
0

مشاور ایزو چه کمکی به کسب و کار شما می کند ؟

 

مشاور ایزو  چه کمکی به کسب و کار شما می کند ؟

یک سیستم مدیریت مجموعه رویه هایی را که یک سازمان برای دستیابی به اهدافش باید دنبال کند را توصیف می کند.

در سازمان های کوچک، ممکن است یک سیستم رسمی وجود نداشته باشد و می تواند “شیوه ما برای انجام کارها” باشد که بیشتر در ذهن کارکنان نگهداری می شود.

اما در سازمان بزرگتر ، احتمال بیشتری وجود دارد که رویه‌ها و شیوه‌ها ثبت شوند تا اطمینان حاصل شود که مشخص شود  چه کسی چه کاری را انجام می‌دهد.

C:\Users\amirsal\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\گواهینامه-hse.jpg

این فرآیند سیستم‌سازی در مورد چگونگی انجام کارها به عنوان سیستم مدیریت شناخته می‌شود.

استفاده از سیستم ها و رویه های مدیریتی در سازمان برای حفظ استانداردهای بالا در محیط کار ضروری است.

استانداردی مانند ISO 45001 را می‌توان پیاده‌سازی و سپس بررسی کرد تا ابزاری مثبت برای اندازه‌گیری عملکرد ارائه کند و در جای خود به مدیریت بهتر ریسک‌هایی که می‌توانند منجر به رویدادهای نامطلوب شوند، مانند حوادث، بیماری‌ها و اثرات زیست‌محیطی کمک کند.

ما مشاوره ایزو  در محل شرکت شما را با هزینه کم برای توسعه یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) با هدف نهایی کمک به شما در بهبود وافزایش رقابت‌پذیری و دریافت گواهینامه از یک نهاد گواهی‌دهنده معتبر ارائه می‌دهیم.

ما به شما کمک خواهیم کرد تا الزامات سیستم مدیریت کیفیت را درک کرده و به کار ببرید و در عین حال اطمینان حاصل کنیم که برنامه شما از تعهد اجرایی گرفته تا مدیریت فرآیند پیوسته پیش می رود.

 

در سراسر جهان سیستم مدیریت کیفیت  بر اساس استاندارد ISO 9001:2015 به عنوان یک ابزار عالی برای بهبود عملکرد، افزایش رضایت مشتری و حفظ انطباق با مقررات شناخته شده است.

مزایای یک سیستم مدیریت موثر عبارتند از:

استفاده کارآمدتر از منابع.

بهبود مدیریت ریسک.

افزایش رضایت مشتری به عنوان خدمات و محصولات ارائه سازگار تعهدات.

یک سازمان می تواند بر اساس نیاز خود یکی یا ترکیبی از این استانداردها را پیاده سازی کند.

ما  رویه پیاده سازی سیستم چهار مرحله ای داریم که بسیاری  از شرکت ها را از طریق پیاده سازی و توسعه سیستم های مدیریت کیفیت به شرح زیر هدایت کرده است:

 

فاز 1: تجزیه و تحلیل شکاف

ما شکاف بین الزامات استاندارد و شرایط فعلی سازمان را شناسایی می کنیم. این امر با جمع آوری اطلاعات در مورد شیوه های فعلی مورد استفاده در سیستم مدیریت موجود و با مقایسه آنها با الزامات استاندارد برای مشاهده رضایت یا عدم رضایت آنها به دست می آید.

 

فاز 2: طراحی و توسعه

مشاور و مشتری چارچوبی را برای طراحی و توسعه سیستم ترسیم می کنند. برای مشخص تر بودن در این مرحله، تیم مدیریت میانی و عالی در مورد الزامات استاندارد آموزش می بینند. سپس با راهنمایی مشاوران ما، مدیریت محدوده سیستم مدیریت، خط مشی سازمان، اهداف/اهداف و ساختار را تعریف می کند. پس از مشخص شدن این موضوع، مشاوران با توسعه سیستم مدیریت به روز شده اقدام می کنند.

فاز 3: اجرا و بهبود

ما سیستم مدیریت را اجرا می‌کنیم، آن را نظارت می‌کنیم، آن را اندازه‌گیری می‌کنیم و با هدف جمع‌آوری اطلاعات بررسی می‌کنیم تا تأیید کنیم که به خوبی کار می‌کند.

 همچنین در این مرحله کلیه فعالیت ها و به روز رسانی آنها به کارکنان ارائه می شود و به آنها آموزش داده می شود تا با سیستم به روز شده مطابقت داشته باشند.

 هر گونه تغییر مورد نیاز به منظور اطمینان از عملکرد درست انجام می شود.

 

مرحله 4: ارزیابی و بررسی

بازنگری مدیریت و ممیزی داخلی و به دنبال آن ممیزی خارجی برگزار می شود. به طور دقیق تر در فاز 4، بر اثربخشی و کارایی سیستم مدیریت متمرکز هستیم.

 

 این کار از طریق ممیزی داخلی و بازنگری مدیریت به دست می آید که در آن فرآیندها و عملکرد سازمان را بررسی می کنیم (این شامل هرگونه مقاومت در برابر سیستم و/یا تعبیه فرهنگ و تغییرات رفتاری مطلوب می شود). 

همچنین فرصت های بیشتری را برای بهبود اثربخشی و کارایی سیستم مدیریت شناسایی می کنیم. 

پس از تکمیل این اقدامات، ما با ممیزی خارجی گواهی شخص ثالث را ادامه می دهیم.

 

ISO 9001 چیست؟

ایزو 9001  استاندارد بین المللی شناخته شده برای مدیریت کیفیت در سازمان ها با هر اندازه و هر زمینه فعالیتی است. 

استانداردی که الزامات یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) را مشخص می کند که در آن یک سازمان باید توانایی خود را برای ارائه محصولات یا خدماتی نشان دهد که الزامات نظارتی مشتری و قابل اجرا را برآورده می کند و هدف آن افزایش رضایت مشتری است. ISO 9001 برای اعمال هر محصول یا خدماتی که با هر فرآیندی در هر نقطه از جهان ساخته شده است طراحی و در نظر گرفته شده است.

این روش مبتنی بر روش برنامه ریزی، انجام، بررسی، عمل است که به سازمان ها کمک می کند تا فرآیندهای خود را ایجاد، اجرا، نظارت و اندازه گیری کنند تا نتایجی را ارائه دهند که با نیازهای سازمان هماهنگ باشد و با انجام اقدامات مناسب، عملکرد را به طور پیوسته بهبود بخشد.

برای سازمان‌هایی که یک یا چند سیستم دارند، می‌توانیم سیستم‌های مدیریتی شما را برای ایجاد یک رویکرد منسجم برای کنترل‌ها و ممیزی‌های مدیریتی یکپارچه کنیم. 

گواهینامه ایزو 

گواهی استانداردهای سیستم مدیریت الزامی نیست.

سازمان‌ها همچنان می‌توانند از اجرای این استانداردها بدون نیاز به تاییدیه آنها بهره ببرند.

گواهینامه ایزو توسط مراجع صدور گواهینامه ( CB )  مانند DNW  صادر می گردند .

اگر به دنبال دریافت گواهینامه ایزو  برای یک یا چند استاندارد سیستم مدیریت هستید، لطفاً با ما تماس بگیرید تا از نحوه اجرای هر گونه الزامات سیستم مدیریتی در سازمان خود مطلع شوید و برای دریافت گواهینامه از ما مشاوره  بخواهید: 09123167870 – 02122896289

C:\Users\amirsal\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\گواهینامه-glp-300x233.jpg

 

 

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *