اخبار 29 مهر 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مقامات بانک مرکزی اروپا به «مرحله آماده سازی» برای یورو دیجیتال می روند

ECB officials move to ‘preparation phase’ for digital euro

به گزارش خبر آبی و به نقل از کوین تلگراف شورای حاکم بانک مرکزی اروپا (ECB) اعلام کرده است که «مرحله آماده سازی» برای پروژه یورو دیجیتال را پس از تحقیقات دو ساله آغاز خواهد کرد.

در اطلاعیه 18 اکتبر، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که قصد دارد از اول نوامبر “پایه گذاری احتمالی یورو دیجیتال” را آغاز کند و اضافه کرد که انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) یک نتیجه قطعی نیست. . این اطلاعیه پس از انتشار یک گزارش 44 صفحه ای در مورد طراحی و توزیع یورو دیجیتال بالقوه است.

مرحله آماده سازی، همانطور که بانک مرکزی اروپا به آن اشاره می کند، دو سال طول خواهد کشید و بر نهایی کردن قوانین ارز دیجیتال و همچنین انتخاب صادرکنندگان احتمالی تمرکز خواهد کرد. مقامات گفتند که مرحله بعدی شامل “آزمایش و آزمایش” مطابق با بازخورد کاربران و همچنین الزامات بانک مرکزی خواهد بود.

بانک مرکزی اروپا گفت: «پس از دو سال، شورای حاکم تصمیم خواهد گرفت که آیا به مرحله بعدی آماده‌سازی حرکت کند تا راه را برای انتشار احتمالی یورو دیجیتال در آینده هموار کند». «راه اندازی مرحله آماده سازی تصمیمی در مورد صدور یورو دیجیتال نیست. این تصمیم تنها پس از تکمیل فرآیند قانونگذاری اتحادیه اروپا توسط شورای حاکم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ماه ژوئن، کمیسیون اروپا یک طرح قانونی برای یورو دیجیتال پیشنهاد کرد، با هدف دسترسی کاربران به CBDC از طریق بانک هایشان. فابیو پانتا، یکی از اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، هدف خود را برای داشتن یک یورو دیجیتال در کنار پول نقد، با بسیاری از ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی تکرار کرد.

بسیاری در فضای کریپتو از کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا انتقاد کردند که ادعا می‌کند در یک ویدیوی شوخی می‌توان از یک یورو دیجیتال برای کنترل پرداخت‌های کاربران استفاده کرد که در آن او معتقد بود که با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صحبت می‌کرده است. با برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن 2024، رونمایی از هر یورو دیجیتال احتمالاً توجه قانونگذاران و سیاست گذاران را به خود جلب خواهد کرد.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *