اخبار 03 دی 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

فرار مرغی: طلوع ناگت : آیا جوجه ها از خانم تویدی پیشی می گیرند؟

 

به گزارش دانلود فيلم و به نقل از برخورد دهنده برای اولین بار از سال 2000، جینجر (تاندیو نیوتن)، راکی (زاکاری لوی) و بقیه گروه Chicken Run برای دنباله مورد انتظار، Chicken Run: Dawn of the Nugget بازگشتند. کلاسیک اصلی به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین فیلم های انیمیشن آردمن در نظر گرفته می شود، عمدتاً به دلیل انیمیشن استاپ موشن بی انتها، حس شوخ طبعی هوشمندانه، و طرحی شگفت انگیز جسورانه و تاریک. این به دنباله این وظیفه چالش برانگیز را می دهد که مطابق با نسخه اصلی باشد، و در حالی که Dawn of the Nugget به خوبی نسخه قبلی خود نیست، هنوز زمان خوبی است که با قسمت کلاسیک سازگار است.

عاقبت مورد انتظار باعث می شود که جینجر قهرمان اصلی از شورشی فداکاری که در فیلم اول بود به محافظ محتاط تری تبدیل شود، عمدتاً به لطف مادر شدن او برای دختری نابالغ به نام مولی (بلا رمزی). همه چیز تغییر می کند وقتی یک کارخانه مرغ جدید در نزدیکی جزیره دورافتاده او باز می شود، جایی که او با دوستان جدیدی ملاقات می کند و با یک دشمن قدیمی روبرو می شود. طرفداران فیلم اول مدت زیادی منتظر ماندند تا ببینند یک دنباله بالقوه چگونه آغاز می شود که احتمالاً هرگز به پایان فیلم Chicken Run: Dawn of the Nugget فکر نکرده اند. خوشبختانه، ما پاسخ هایی داریم که در Chicken Run: Dawn of the Nugget چه اتفاقی می افتد، چگونه به پایان می رسد و فرنچایز از اینجا به کجا می رسد.

 

«Chicken Run: Dawn of the Nugget» درباره چیست؟

از آنجایی که بیش از دو دهه از نسخه اصلی Chicken Run می گذرد، برخی ممکن است مشتاق باشند که خلاصه ای سریع از آنچه قبل از اجرای Chicken Run: Dawn of the Nugget اتفاق افتاده است، داشته باشند. خوشبختانه، دنباله با ارائه خلاصه ای از وقایع فیلم قبلی راکی به مخاطبان آغاز می شود. جوجه های Chicken Run قبل از یافتن جزیره آرامی که آنها را خانه می نامند، زندانی در مزرعه مرغ بی رحمانه ای بودند که مستقیماً از The Great Escape به نظر می رسد، حتی یک نگهبان ظالم و دیوانه به نام خانم تویدی (میراندا ریچاردسون). درست زمانی که تویدی داشت تمام زندانیان مرغ را به کیک قابلمه‌ای مرغ تبدیل می‌کرد، جوجه‌ها به رهبری جینجر نجیب و درخشان، سرانجام نقشه‌ای برای پرواز از زندان خود می‌کشند و آن را با کارخانه ویران شده توییدی پشت سر می‌گذارند.

 

راکی این داستان را با دخترش که به زودی از تخم خارج می شود به اشتراک می گذارد، زیرا او و جینجر زندگی شاد جدیدی را با هم آغاز کرده اند. با مولی جوان که اکنون در زندگی خود قرار دارد، جینجر و راکی چند سال آینده را صرف پناه دادن به او از دنیای خطرناک خارج از خانه جزیره خود می کنند. گفته می شود، مولی در حال بزرگ شدن است، و او بیشتر و بیشتر در مورد زندگی فراتر از خانه اش کنجکاو می شود. زمانی که مولی به یک مزرعه مرغ جدید سوار اتوبوس می شود، متوجه می شود که دنیای آن سوی جزیره چقدر خطرناک است. در نگاه اول، این مزرعه بسیار دور از زندانی به نظر می رسد که جینجر و دوستانش زندگی خود را در آن گذرانده اند، اما همه اینها جبهه ای برای مخفی کردن یک کارخانه مرگبار ناگت مرغ است.

 

حتی بدتر از آن، زمانی که جینجر و دوستانش ماموریتی را برای نجات مولی از مزرعه آغاز می کنند، او متوجه می شود که مغز متفکر پشت این هیولا غیرانسانی کسی نیست جز خانم تویدی وحشتناک، که از زمانی که توسط جینجر شکست خورده است، غرق انتقام شده است. سالها پیش.

 

زنجبیل طرح‌های خانم تویدی برای تسلط بر جهان مرغ را در فیلم Chicken Run: Dawn of the Nugget شکست می‌دهد.

پس از ملاقات کوتاهی با دشمن قدیمی خود، جینجر و دوستانش موفق می شوند مولی را پیدا کنند و به پشت بام کارخانه فرار کنند. با این حال، وقتی به نظر می‌رسد که خانه آنها آزاد است، جینجر نمی‌تواند به بقیه جوجه‌هایی که در داخل آن گیر افتاده‌اند فکر نکند که همگی توسط شوهر جدید توییدی، قلاده‌های علمی دکتر فرای (نیک محمد) شستشوی مغزی داده‌اند. دوستان جینجر موافق هستند، و همه آنها با هم متحد می شوند تا یک نقشه جسورانه طراحی کنند تا اطمینان حاصل کنند که مرغ های بی گناه داخل آن برخلاف میل آنها به ناگت مرغ تبدیل نمی شوند.

گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، زیرا تویدی به تمام جوجه‌های شستشوی مغزی دستور داده است که مستقیماً به پردازنده ناگت مرغ او وارد شوند. در تقابل اوج دیگری که آینه فیلم اول است، جینجر و تویدی با آن مبارزه می کنند تا زمانی که قاتل مرغ شرور روی پردازنده ارزشمندش آویزان شود. جینجر در حالی که توییدی در داخل آن گیر کرده می‌گوید «بای بای دوباره». با آن، بقیه جوجه ها فرار خود را آغاز می کنند، اما هنوز تمام نشده است. تویدی پوشیده از گرد و غبار قطعه مرغ، به تعقیب پرندگان با تبر امضای خود ادامه می دهد. خوشبختانه، این گروه در زمان کوتاه توسط دوستشان فاولر (دیوید بردلی)، که تویدی را به خندق اردک های روباتی در حال انفجار او می زند، نجات می یابند. آنها در نهایت از مزرعه مرغ وحشتناک فرار می کنند که در پشت سر آنها منفجر می شود.

 

با این کار، جینجر و دوستان و خانواده‌اش بالاخره در جزیره آرام خود، با تعدادی از اعضای کاملاً جدید به جامعه خود بازگشتند. همه اوقات خوشی را سپری می‌کنند، اما جینجر متوجه می‌شود که هنوز مزرعه‌های مرغ دیگری وجود دارند که می‌توانند از کمک آنها استفاده کنند. جینجر و همراهانش که اکنون با هدفی نجیب پر شده اند، وقف نجات جوجه های زندانی شده اند، زیرا عنوان کتاب در فصل دیگری از Chicken Run بسته می شود.

 

آیا «Chicken Run: Dawn of the Nugget» دنباله ای خواهد داشت؟

در حالی که Aardman Animation و Netflix ساخت سومین فیلم Chicken Run را تایید نکرده‌اند، پایان Chicken Run: Dawn of the Nugget مطمئناً جایی را برای قسمت احتمالی دیگری باز می‌کند. زنجبیل مطمئناً درست می گوید که جوجه های دیگری در جهان وجود دارند که برای ماجراجویی های بیشتر به کمک او نیاز دارند. ناگفته نماند، همیشه این احتمال وجود دارد که خانم تویدی دوباره برگردد (بله، او ظاهراً در پایان Dawn of the Nugget منفجر شد، اما فراموش نکنیم که در اول، کناره مزرعه روی او افتاد. فیلم سینما).

آیا ساخت سومین فیلم Chicken Run بیست سال دیگر طول می کشد؟ چه کسی باید بگوید؟ تا آن زمان، Chicken Run: Dawn of the Nugget در حال حاضر برای پخش انحصاری در نتفلیکس در دسترس است. 

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *