اخبار 12 مرداد 14002:37 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

لبخند دوبارۀ اصفهان به کمدی

لبخند دوبارۀ اصفهان به کمدی

  بعد از چندین سال وقفه در برگزاری جشنوارۀ تئاتر کمدی اصفهان، فراخوان سومین جایزه سراسری نمایشنامه نویسی کمدی منتشر شد.

 سعید امامی، مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی (وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) در این‌باره به ایسنا گفت: قابلیت تبدیل شدن اصفهان به قطب جریان نمایش کمدی در کشور، سال‌ها قبل سبب‌ساز شکل‌گیری جشنوارۀ تئاتر کمدی در اصفهان شد که طرفداران بسیاری هم داشت.
وی ادامه داد: متأسفانه این جشنواره بعد از چند دوره برگزاری متوقف شد و تلاش ما این بود که بتوانیم دوباره آن را احیا کنیم؛ چرا که اصفهان خاستگاه تئاتر کمدی است.
مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی اصفهان تصریح کرد: به این دلیل که اجرای تئاتر، با شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی امکان پذیر نیست و تضمینی هم نیست که بتوانیم تا پایان سال جاری، شرایط بهتری را تجربه کنیم، تصمیم گرفتیم بر حوزۀ نمایشنامه که پایه و اساس هر اجرایی است تمرکز کنیم.
امامی افزود: با ارائۀ مدارکی که از اجرای جشنوارۀ تئاتر کمدی اصفهان وجود داشت، مجوز برگزاری جایزه نمایشنامه‌نویسی «خندستان» را به صورت یک جایزه سراسری از مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کردیم و فراخوان جایزه نیز به‌تازگی منتشر شده است.
دبیر سومین جایزۀ سراسری نمایشنامه‌نویسی «خندستان» توضیح داد: این جایزه دارای دو بخش اصلی و جنبی است. در بخش اصلی پذیرای آثار تألیفی و اقتباسی هستیم و بخش جنبی را نیز به پژوهش در قالب مقاله، تجربه نگاری و پرتره نگاری یا مطالعۀ چهرۀ شاخص اختصاص داده‌ایم.
مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی اصفهان یادآور شد: موضوع پرتره‌نگاری این دوره از جایزه، «مهدی ممیزان» است که یکی از بزرگترین نمایشنامه نویسان کمدی به شمار می‌رود و امیدواریم شاهد دریافت آثار پژوهشگران دربارۀ این شخصیت باشیم.
امامی در ادامه اظهار کرد: مشروح آیین نامۀ این جایزه در نشانی www.khandestan-isf.ir قابل دسترسی است و تمامی علاقه‌مندان، تا ۱۵ مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند. مراسم اختتامیۀ این جایزه نیز یکم آذرماه سال جاری و همزمان با روز اصفهان برگزار خواهد شد.
منبع: ايسنا
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *