آموزشی 13 مرداد 14001:33 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ایجاد مرکزی برای کارآفرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان

ایجاد مرکزی برای کارآفرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان

  اولین مرکز حرفه‌آموزی، توانمندسازی، بهزیستی و کارآفرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان کشور در کرمانشاه افتتاح شد.

مهدی امیری مدیر جمعیت مردم نهاد “افرای سبز” که مدیریت این مرکز را بر عهده دارد، در مراسم افتتاح این مرکز که امروز(13مرداد) با حضور معاون صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در ایران، مدیرکل دفتر امور بین الملل و مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و برخی از مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: تحریم های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا مشکلات اقتصادی را در جامعه ایجاد کرده و افراد زیادی در این شرایط  دچار مشکلات اقتصادی شده اند.
وی تصریح کرد: در این میان برخی نوجوانان و جوانان هم هستند که به این واسطه به سمت بزهکاری رفته و یا رفتارهای ناهنجارانه ای دارند و سازمان های متولی مانند بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری هم به کار جمع آوری آنها می پردازند و آنها را به ما معرفی می کنند.
مدیر جمعیت افرای سبز با بیان اینکه این برنامه نوجوانان و جوانان 14 تا 25 سال را در برمی گیرد، اضافه کرد: در بین این افراد، آنهایی که مستعد حرفه آموزی باشند را انتخاب و با همکاری ورزش و جوانان، پارک علم و فناوری و مرکز فنی و حرفه ای آموزش هایی را به آنها خواهیم داد و مدرک معتبر را نیز برایشان صادر خواهیم کرد.
وی گفت: پس از ارائه آموزش‌ها، با استفاده از اعتبارات و تسهیلاتی که در حوزه اشتغال هست و ظرفیت‌هایی که در قانون پیش بینی شده، برای کمک به این افراد استفاده می‌کنیم.
امیری یادآور شد: پس از اینکه این افراد به سطحی از توانمندی رسیدند، تشکیل و راه اندازی تعاونی ها و کارگاه های خرد از دیگر اقداماتی خواهد بود که برای  آنها خواهیم داشت تا به اشتغال برسند.
امیری تاکید کرد: علاوه بر مرکز کرمانشاه، دو مرکز هم در کرج و تهران این برنامه را با محوریت کرمانشاه درحال اجرا دارند که امیدواریم این پروژه را با موفقیت اجرا کنیم و خدمتی خوبی به جوانان داشته باشیم و در نهایت آن را درهمه استان ها راه اندازی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در گام اول برای هر مرکز ارائه این آموزش ها را به حدود 100 نفر خواهیم داشت و طبق تعهدی که داده ایم طی 18 ماه بین 10 تا 15 درصد از نوجوانانی که آموزش ها را می گیرند و به آنها مدرک داده ایم، به اشتغال پایدار خواهند رسید.
مدیر جمعیت افرای سبز کرمانشاه افزود: تلاش کرده ایم تا در کنار این اقدامات از بخش صنعت استان هم کمک بگیریم و نوجوانانی که در آموزش ها شرکت کرده اند و قابلیت های لازم را دارند را به صنایعی که دارای محیطی امن هستند معرفی کنیم تا در آنجا به شکل کارآموزی فعالیت کنند.
وی اعلام کرد: از آنجایی که این نوجوانان در سن پایینی هستند و نیروی کار ارزان قیمتی محسوب می شوند که به حداقل حقوق اداره کار رضایت دارند، به مرور جذب کارخانه ها نیز می شوند.
منبع: ايسنا
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *