اخبار 28 مرداد 14001:04 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

غنی: فرار نکردم، بازمی گردم/ چیزی با خود نیاورده ام

غنی: فرار نکردم، بازمی گردم/ چیزی با خود نیاورده ام

اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در یک پیام ویدیویی جزییات تازه ای از فرار خود را افشا کرد.

 غنی در این ویدیوی 9 دقیقه ای در صفحه فیس بوکش خطاب به مردم افغانستان گفت که وی در امارات متحده عربی است
او گفت مجبور به خروج از افغانستان شده است ، چون نمی خواسته علت خونریزی در کابل باشد.
غنی افزود:طالبان قول داده بود وارد کابل نشود ، اما قصر ریاست جمهوری در افغانستان پیشاپیش احاطه شده بود. مسوولان امنیتی به من خبر داده بودند که توطئه جانی علیه من در جریان است. یا باید می‌ماندم یا باید می‌رفتم. نمایندگان بین المللی به من گفته بودند که اگر نروی، اوضاع خراب می‌شود و افغانستان مانند سوریه و یمن می‌شود. من مجبور شدم از کشور خارج شوم‌.
او از مردم خواست به شایعات دروغ درباره فرارش با پول از کشور توجه نکنند .به کسانی که می‌گویند از افغانستان فرار کردم، می‌گویم که بدون دلیل قضاوت نکنید. هر کس که گفت رییس جمهورتان فرار کرد، باور نکنید.
اشرف غنی ، رئیس جمهور افغانستان گفت: پس از آنکه توسط محافظانش از “کودتا” مطلع شد کشور را ترک کرده است.
او گفت: من در امارات متحده عربی هستم. روزهای گذشته به سرعت گذشت، قبل از اینکه کشور را ترک کنم ، با طالبان در تماس بودم .
وی ادامه داد: طالبان به ما قول دادند که وارد پایتخت نمی شوند ، اما زودتر از موعد در اطراف کاخ ریاست جمهوری بودند، “نگهبانانم به من گفتند که کودتا شده است. طالبان و افراد ناشناخته داخل ارگ شدند. اتاق به اتاق می‌گشتند. قرار بود که مانند ۲۵ سال قبل حادثه خونینی رخ دهد. من بی‌عزتی افغانستان را نمی‌خواستم. مجبور شدم از افغانستان خارج شوم. برای جلوگیری از ورود افرادی که با زبان بیگانه صحبت می‌کردند، کسی مقاومت نکرد.
غنی همچنین توضیح داد که او را مجبور به ترک پایتخت کردند و او “برای جلوگیری از خونریزی” کشور را ترک کرده است.
غنی در سخنرانی خود گزارش های مبنی بر خروج وی از کشور با پول را رد کرد و گفت: من با لباس ، کفش و عمامه ام بیرون آمدم … با دستان خالی به کشور میزبان آمدم. فرصت نیافتم دمپایی از پا دربیاورم و کفش بپوشم. من هیچ چیزی با خود خارج نکردم.حتی با لباس محلی خارج شدم. در مورد ترک افغانستان هیچ هماهنگی نداشتم. با یک پیراهن و چبلک فورا خارج شدم. خارج کردن پول از افغانستان توسط من دروغ است. خروج من از کابل سبب شد که وضعیت کابل خراب نشود.
وی همچنین گفت: از گفتگوهای صلح‌ که توسط عبدالله عبدالله و حامد کرزای پیگیری می‌شود، استقبال می‌کنم و کامیابی‌شان را می‌خواهم.  دوباره از همه نیروهای امنیتی خود تشکر می‌کنم.
غنی در پایان گفت: من قصد فرار و جلای وطن ندارم. فعلا در امارات هستم تا از خونریزی جلوگیری شود و در حال مشورت هستم تا دوباره به افغانستان بازگردم.
منبع:ایسنا
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *