اخبار 2 13 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توسعه نامتوازن شهرها؛ سوغات نامیمون بی‌برنامگی در هزینه‌کرد منابع

توسعه نامتوازن شهرها؛ سوغات نامیمون بی‌برنامگی در هزینه‌کرد منابع

ایسنا/زنجان مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: بی‌برنامگی در هزینه‌کرد منابع و اعتبارات، سبب توسعه نامتوازن شهرها می‌شود.

علی محمودی صبح امروز (۱۳ آبان‌ماه) در مراسم تودیع و معارفه شهرداران هیدج با بیان اینکه مسئولیت‌ها میدان امتحان و عمل مسئولان است، اظهار کرد: همه مسئولان در مسئولیت‌هایی که در نظام اسلامی به عهده آن‌ها گذاشته شده است، امتحان می‌شوند؛ به همین خاطر باید همه تلاش خود را برای خدمت بی‌منت و صادقانه و نیز پیروزی در این امتحان الهی به کار گیرند.

وی با بیان اینکه اعطای مسئولیت امانتی است که باید به درستی به سرمنزل مقصود برسد، یادآور شد: برای اینکه به درستی ادای امانت کنیم، باید مبنایی داشته باشیم و مبنای ما قوانینی است که در مجلس شورای اسلامی وضع و به تایید شورای نگهبان می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه در شهرداری برای هر وظیفه باید فرآیند و سیستمی طراحی شود، تاکید کرد: طراحی فرآیند و سیستم سبب می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مطالبات مردمی پاسخ داده شود که این پاسخ‌گویی باید به درستی و بر مبنای قوانین وضع شده باشد.

محمودی با یادآوری اینکه مدیریت شهری با مدیریت‌های دیگر دستگاه‌ها متفاوت است، اظهار کرد: در سایر دستگاه‌های اجرایی وظایف ذاتی و منابع دولتی مشخصی در نظر گرفته شده است اما در شهرداری‌ها برای انجام وظایف باید منابع طراحی شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با یادآوری اینکه شهرداری‌ نهاد عمومی غیردولتی است که وظایف قانونی برای آن تعریف شده است، ادامه داد: با توجه به همین موضوع، شهرداران باید افق مشخص و معینی برای چهار سال آینده شهر داشته باشند تا بتوانند شهر را در مسیر توسعه قرار دهند.

این مسئول با تاکید بر اینکه منابع حاصل شده برای شهر نباید یک شبه هزینه شود، زیرا این بی‌برنامگی باعث ایجاد توسعه نامتوازن می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با حداقل منابع بیشترین خدمات به شهروندان ارائه شود تا شاهد اتحاد مردم با مدیریت شهری و جلب اعتماد آنان باشیم.

در ادامه این مراسم، فرماندار ابهر نیز با تاکید بر اینکه هیدج دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی در همه حوزه‌ها است، اظهار کرد: برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و استفاده از توانمندی‌های این شهر، باید برنامه دقیق و منظمی وجود داشته باشد تا بتوانیم شاهد تحقق توسعه پایدار در شهر هیدج باشیم که این مهم نیز در گرو تعامل اعضای شورای اسلامی و شهرداری با شهروندان و مجموعه اداری شهرستان است.

وجیه‌الله نوروزی با یادآوری اینکه تلاش برای افزایش میزان رضایت مردم، مکانیزه کردن امورات شهرداری هیدج، استفاده از ظرفیت همه پرسنل شهرداری، پرهیز از ورود جناح‌بندی‌های سیاسی و ایجاد درآمد پایدار برای شهر از موضوعاتی است که باید مورد توجه شهرداری قرار گیرد، تصریح کرد: تا حد امکان نیز باید از فروش زمین برای تامین بودجه پرهیز و از ظرفیت شهروندان و سرمایه‌گذاران در زمینه نیازهای شهری استفاده شود.

امام جمعه هیدج نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه بیانات امیرالمومنین (ع) بهترین آینه برای رفتار مسئولان است، عنوان کرد: با تاسی از فرمایشات حضرت علی (ع) مسئولان باید مردم‌داری، خدمت به مردم، رفتار خوب با مردم، دوری از تکبر و غرور و دست‌پاکی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی شهر و شهرداری باید تعامل و همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند تا بدین وسیله از هدررفت بیت‌المال جلوگیری شود، ادامه داد: در صدور مجوز برای ساخت مسکن در هیدج، باید تسهیل و مشکل صدور مجوز برای زمین‌های پایین‌تر از ۱۶۰ متر نیز مرتفع شود.

در ادامه این مراسم، رئیس شورای اسلامی شهر هیدج نیز به تشریح روند انتخاب شهرداری هیدج پرداخت و گفت: اعضای دور ششم شوراهای اسلامی از همان روزهای نخست آغاز به کار، جلسات متعددی برای انتخاب شهردار برگزار کردند.

ذبیح‌الله نقی‌لو با بیان اینکه ۲۶ کاندیدای بومی و غیربومی برای تصدی شهرداری هیدج رزومه ارائه دادند، افزود: در نهایت محمد نجفی با ۵ رای قاطع اعضای شورا به عنوان شهردار هیدج انتخاب شد.

شهردار جدید هیدج نیز در ادامه این مراسم، با بیان اینکه هیدج در بسیاری از حوزه‌ها شهر اولین‌ها است که همین امر خدمت به مردم این شهر را سخت‌تر می‌کند، عنوان کرد: اجرای دقیق قوانین، استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در هیدج، دخیل کردن مردم در توسعه شهر و انضباط مالی، از اولویت‌های شهرداری هیدج خواهد بود.

محمد نجفی با تاکید بر ضرورت جلب اعتماد مردم نسبت به شهرداری که مسیر خدمت به آنان را هموار می‌کند، خاطرنشان کرد: جلب این اعتماد نیز در گرو ارائه خدمات دقیق و مطلوب در کم‌ترین زمان به شهروندان و رفع نیازهای شهری در همه حوزه‌ها است.

به گزارش ایسنا، در پایان این‌ مراسم رضا حیدری تودیع و محمد نجفی به عنوان شهردار جدید هیدج معرفی شد.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *