اخباز 3 15 آبان 14003:13 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توضیح مدال‌آور پاورلیفتینگ جهان درباره یک باور اشتباه

توضیح مدال‌آور پاورلیفتینگ جهان درباره یک باور اشتباه

ایسنا/خوزستان دارنده چندین مدال طلا و برنز مسابقات آسیایی و جهانی پاورلیفتینگ گفت: یک باور اشتباه بین ورزشکاران این است که فعالیت در پاورلیفتینگ اصلا بدون استفاده از دارو نمی‌شود، در حالی که من در حدود چهار سال گذشته، پنج بار تست دوپینگ داده‌ام که تمامی آن‌ها منفی بوده است و به همین دلیل نیز دوستان به من سنبل پاورلیفتینگ و یکی از پاک‌ترین ورزشکاران این رشته را داده‌اند.

مهدی مافی‌غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباه قهرمانی ملی‌حفاری در اولین دوره لیگ برتر پاورلیفتینگ کشور، اظهار کرد: مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و ملی‌حفاری توانست مقتدرانه با غلبه بر حریفان خود عنوان قهرمانی را کسب کند. برگزاری لیگ برتر برای اولین بار در ایران بود که یک اتفاق خوب، جدید و بی‌سابقه در دنیا بود زیرا کمتر کشورهایی در دنیا، لیگ پاورلیفتینگ برگزار می‌کنند که خدا را شکر با مدیریت آقای نصیرزاده در فدراسیون و آقای فرشید سلطانی، این اتفاق مهم رقم خورد.

وی با بیان اینکه برگزاری لیگ، تحول بسیار بزرگ و عظیمی در پاورلیفتینگ ایران است و بازتاب رسانه‌ای خوبی داشت، افزود: با این لیگ، حتی خانواده‌ها نیز بیشتر با این رشته آشنا شدند. در مجموع برگزاری این رقابت‌ها برای پاورلیفتینگ ایران در آسیا و جهان نیز بسیار خوب است و در بالا رفتن سطح این رشته در میادین بین‌المللی تاثیر بسزایی دارد.

کاپیتان تیم پاورلیفتینگ ملی‌حفاری عنوان کرد: خیلی از جوانان، علاقه‌مند به این رشته بودند که انگیزه کافی نداشتند اما پس از برگزاری لیگ برتر، شاید بیش از ۱۰۰ نفر با خود من تماس گرفتند که چطور می‌توانیم در این سطح رقابت کنیم و بر تعداد علاقه‌مندان نیز اضافه شده است. اگر برگزاری چنین رویدادهایی تداوم داشته باشد، سطح پاورلیفتینگ ایران بالاتر هم خواهد رفت.

وی درباره این رشته در خوزستان نیز گفت: پاورلیفتینگ خوزستان حدود هشت سال پیش وضعیت بسیار خوبی داشت و قطب پاورلیفتینگ کشور بود اما متاسفانه طی سال‌های گذشته به دلیل برخی اختلافات با فدراسیون، این رشته در خوزستان خاموش شده بود اما امیدوارم با ارتباط خوبی که بین هیات فعلی خوزستان و فدراسیون جدید ایجاد می‌شود، وضعیت پاورلیفتینگ خوزستان مثل سابق شود. البته در حال حاضر آقای اردوان قاسمی رییس هیات استان خوب کار می‌کند که جای تشکر دارد.

مافی‌غلامی که در چند سال گذشته، تست‌های دوپینگ او منفی بوده و توانسته خود را به عنوان یک ورزشکار پاک معرفی کند و در لیگ برتر از عکس او و یزدانی دیگر ورزشکار خوزستانی به عنوان بنر مسابقات و سنبل این رشته استفاده شده بود، در خصوص حضور پاک در مسابقات مختلف نیز عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم این حرکات را جلو ببریم و وجهه پاورلیفتینگ را زیباتر کنیم. این وجهه با ورزشکار پاک حاصل می‌شود. لیستی وجود دارد که وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) به عنوان داروهای ممنوعه اعلام می‌کند که ورزشکار با توجه به این لیست باید حواس خود را جمع کند تا هیچ داروی ممنوعه استفاده نکند که من نیز همیشه از خود مراقبت کرده‌ام.

وی ادامه داد: همین چند روز پیش نیز برای دومین بار در سال جاری از ستاد مبارزه با دوپینگ کشور سرزده به خانه ما آمدند و از من تست دوپینگ گرفتند. این ستاد هر سه چهار ماه یک بار این کار را انجام می‌دهد زیرا من قصد حضور در مسابقات جهانی سوئد که مهرماه است را دارم.

دارنده چندین مدال طلا و برنز آسیایی و جهانی پاورلیفتینگ با اشاره به یک باور اشتباه، گفت: برخی افراد فکر می‌کنند با استفاده از داروهای غیرمجاز می‌توانند مطرح شوند، در حالی که این باور درست نیست. باور اشتباه بین ورزشکاران این است که فعالیت در پاورلیفتینگ اصلا بدون استفاده از دارو نمی‌شود. من هم یک روز این فکر را داشتم اما به جایی رسیده‌ام که متوجه شده‌ام با همت و تلاش بیشتر و برنامه‌های غذایی مناسب و شرایط خوب روحی روانی می‌توان وزنه‌هایی که در ذهن داریم را بدون دوپینگ ثبت کنیم.

وی بیان کرد: من در حدود چهار سال گذشته، پنج بار تست دوپینگ داده‌ام که تمامی آن‌ها منفی بوده است و به خاطر اینکه من و یزدانی دیگر ورزشکار خوزستانی همیشه پاک بوده‌ایم، دوستان به ما سنبل پاورلیفتینگ و پاک‌ترین ورزشکاران این رشته را داده‌اند. به هر حال این راهی که ما می‌رویم باعث کمک به پاورلیفتینگ کشور و خوزستان است تا ورزشکاران از راه درست به موفقیت برسند. خود من در حال اشاعه این فرهنگ هستم. البته باید از سوی هیات و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان بیشتر حمایت شویم تا گام‌های بهتری برداریم.

مافی‌غلامی در پایان نیز خاطر نشان کرد: هدف من حضور در مسابقات جهانی سوئد است که امیدوارم فدراسیون و استان حمایت کنند. من و یزدانی قرار است در مسابقات جهانی شرکت کنیم که فکر کنم اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان بتواند از دو ورزشکار خود حمایت کند. ما به شهرها و استان‌های دیگر که می‌رویم، خیلی بیشتر از استان خودمان به ما احترام می‌گذارند و امیدوارم در استان خودمان نیز حمایت شویم.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *