اخبار 6 18 آبان 140010:21 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تاجیکستان: به تنهایی قادر به مقابله با چالش‌های مرزی نیستیم

تاجیکستان: به تنهایی قادر به مقابله با چالش‌های مرزی نیستیم

نماینده دائم تاجیکستان در سازمان معاهده امنیت جمعی اعلام کرد، تاجیسکتان به تنهایی قادر نخواهد با چالش‌هایی که با منشأ افغانستان هستند، مقابله کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حسن سلطانوف، نماینده دائم تاجیکستان در سازمان معاهده امنیت جمعی در جلسه شورای دائم این سازمان گفت: تاجیکستان کشوری است که با افغانستان مرزهای طولانی دارد و تدابیر لازم را برای مهار وضعیت و مقابله با تهدیدات و چالش‌هایی که از افغانستان صورت می‌گیرند، لحاظ کرده است.

او افزود: اما با توجه به وضعیت کنونی منطقه و جدای از این واقعیت که بخش‌های خاصی از مرزهای مشترک در ناهمواری کوهستانی دوردست قرار دارند لذا به نظر سخت می‌رسد که تاجیکستان به تنهایی این ماموریت را انجام دهد.

نماینده دائم تاجیکستان در سازمان معاهده امنیت جمعی اعلام کرد، تاجیکستان به تنهایی قادر نخواهد با چالش‌ها با منشأ افغانستان مقابله کند.

امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان روز دوشنبه به ۲۰ هزار نظامی ذخیره دستور آماده باش داد تا تدابیر مرزی با افغانستان تقویت شود. پیش از آن، بیش از ۱۰۰۰ پرسنل امنیتی افغانستان در پی پیشروی شبه نظامیان طالبان به سمت تاجیکستان گریختند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *