اخبار 8 20 آبان 140010:50 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واکسیناسیون ۷۶ هزار رأس دام ابرکوه در برابر تب مالت و طاعون

واکسیناسیون ۷۶ هزار رأس دام ابرکوه در برابر تب مالت و طاعون

ایسنا/یزد سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: تاکنون تعداد ۱۶ هزار رأس بره و بز در برابر بیماری تب مالت و ۶۰ هزار رأس دام سبک نیز در برابر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک یا PPR واکسینه شده اند.

«سعید امیدسالاری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از راه‌اندازی پست دامپزشکی بخش بهمن در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به بُعد مسافت بخش بهمن تا شهر ابرکوه جهت رفاه حال دامداران در دریافت خدمات مربوط به دامپزشکی برای حدود ۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین، این پست با همکاری بخشدار بهمن و شهردار مهردشت و سایر مسئولین مربوطه راه افتتاح شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه اعلام کرد: در این پست خدمات به صورت انجام واکسیناسیون، نظارت و بازرسی واحدها و فروشگاه های ارائه دهنده فرآورده های خام دامی و سایر خدمات انجام می‌شود.

امیدسالاری تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد که مسئولین کنترل و جلوگیری از انتشار این بیماری ها بر عهده شبکه دامپزشکی است لذا از طریق واکسیناسیون، پایش، مراقبت و همچنین نظارت بر واحدهای تولید و عرضه محصولات خام لبنی، تا کنون مورد خاصی از این نوع بیماری ها در شهرستان ابرکوه مشاهده نشده است.

وی از واکسینه شدن بالغ بر ۱۶ هزار بره و بز در برابر بیماری تب مالت، حدود ۶۰ هزار رأس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (PPR) و واکسینه شدن ۶۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری خبر داد.

امیدسالاری همچنین تأکید کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه انجام شده در سطح شهرستان هیچ گونه موردی از بیماری آنفولانزای فوق حاد را شاهد نبودیم.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *