اخبار 16 28 آبان 140010:17 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مشعل: نشست‌های صلح هیچ نتیجه‌ای جز شکست نداشت

مشعل: نشست‌های صلح هیچ نتیجه‌ای جز شکست نداشت

رئیس جنبش حماس در خارج تأکید کرد که بازگشت به میز مذاکرات با رژیم صهیونیستی برای گرفتن حق فلسطینی‌ها، بیشتر شبیه دویدن دنبال اوهام است.

به گزارش ایسنا، خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج در مصاحبه با شبکه سی ان ان ترکیه گفت: بازگشت به میز مذاکرات با رژیم صهیونیستی برای گرفتن حق فلسطینی‌ها بیشتر شبیه دویدن دنبال اوهام است. نشست‌های صلح تنها به شکست منجر شده است. رژیم اسرائیل به تشکیلات خودگردان فلسطین هیچ دستاوردی در این راستا نداده است. ما از فلسطینی‌ها می‌خواهیم اختلافات را کنار بگذارند و در برابر اشغالگران اسرائیلی متحد شوند.

وی تأکید کرد: فلسطینی‌ها تمام ابزارهای مشروع را برای گرفتن حقوقشان از اشغالگران در اختیار دارند، از مقاومت مردمی گرفته تا عملیات مسلحانه. امضای هرگونه توافق عادی سازی و صلح با اسرائیل با هر عنوانی اشتباهی بزرگ و خیانت به فلسطینی‌ها بود. توافق‌های عادی سازی اخیر با موضع متحد عربی در قبال مسئله فلسطین مغایرت دارد. تبلیغ برای توافق‌های عادی سازی روابط با اشغالگران هیچ چیزی را از واقعیت تغییر نمی‌دهد. توجیهاتی که کشورهایی که به عادی سازی روابط با اسرائیل پرداخته‌اند در مقابل افکار عمومی عربی و اسلامی، تنها عذر و بهانه‌های واهی است.

مشعل گفت: این کشورها به هیچ دستاوردی از این توافق‌ها نرسیده‌اند. ما از تمام کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم این اشتباه تاریخی را در حق کشورها و ملت‌هایشان تکرار نکنند.

وی تأکید کرد: اسرائیل یک اشغالگر است که از تمام اقدامات متجاوزانه علیه ما استفاده می‌کند. اشغالگران به حقوق ملت فلسطین با هدف قرار دادن منازل فلسطینی‌ها و مجبور کردن ساکنان محله شیخ جراح به مهاجرت تعدی می‌کنند. از تمام کسانی که به عدالت مسئله ما ایمان آوردند و به مبارزه ملت ما کمک کردند به ویژه ترکیه تشکر می‌کنیم. ملت فلسطین از سرزمین خود در مقابل وحشی‌گری دفاع می‌کند. رژیم اشغالگر بسیار نگران است چراکه بعد از این همه جنگ نتوانسته مقاومت را شکست بدهد.

منبع: ايسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *