اخبار 18 30 آبان 14008:46 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مصرف الکل در پیشگیری از کرونا ویروس موثر نیست

مصرف الکل در پیشگیری از کرونا ویروس موثر نیست

ایسنا/خراسان شمالی کارشناس مسئول پیشگیری از اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف خوراکی الکل نه تنها در پیشگیری از کرونا ویروس مؤثر نیست، بلکه می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد و سلامت فرد را به خطر بیندازد.

جمیله کوهی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند از آنجاییکه ویروس کووید 19 نسبت به الکل حساس بوده و با ضد عفونی دست یا سطوح از بین می رود، بنابراین با شرب الکل نیز همین اتفاق در داخل بدن می افتد.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از افراد با این تصور سلامت خود را به خطر می اندازند، در حالی که این  یک باور و تصور غیر علمی، نادرست و غیر بهداشتی است.

کوهی ادامه داد: مسمومیت با متانول می تواند منجر به ایجاد عوارض جدی چشمی از تاری دید، کاهش بینایی و کوری دائم تا در نهایت درگیری های مغزی، کاهش سطح هوشیاری، کما و و مرگ بیمار شود .

وی با بیان اینکه مصرف هر گونه مواد الکلی به شکل خوراکی تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس را ندارد، تصریح کرد: مصرف الکل به ویژه  ترکیباتی که بر پایه متیلیک هستند در بدن ایجاد سمیت می کنند که بسیار خطرناک و دارای عوارض است.

وی خاطرنشان کرد: فردی که الکل سمی مصرف می کند خود را بدون دلیل در معرض خطر جدی قرار می دهد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *