اخبار 22 4 آذر 140010:43 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آماده‌باش علوم پزشکی کردستان جهت مقابله با بحران احتمالی

ایسنا/کردستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور و احتمال وقوع این پدیده در استان، گفت: بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی کردستان از قبیل مراکز بهداشتی، درمانی، بیمارستانها، اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث در حال آماده باش کامل جهت ارائه خدمات سلامت به مردم قرار دارند.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، هومن قصری ضمن اعلام این خبر، اظهارکرد: برابر اعلام مقام عالی وزارت و دستور رئیس دانشگاه، بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی کردستان از قبیل مراکز بهداشتی، درمانی، بیمارستانها، پایگاه‌های اورژانس‌های پیش بیمارستانی شامل جاده‌ای، شهری و روستایی، هوایی، امداد کوهستان و موتورلانس با بهره‌گیری از تجهیزات کافی در حال آماده‌باش کامل جهت ارائه خدمات سلامت به مردم قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه، تیم‌های واکنش سریع دانشگاه تشکیل و در حال آماده‌باش قرار دارند، افزود: وضعیت بحران در حوزه سلامت توسط EOC پایش شده و ستاد مدیریت بحران دانشگاه ضمن بررسی و تدوین سناریوهای مختلف وقوع حوادث احتمالی و نحوه خدمت‌رسانی صحیح، در حال نظارت و رصد واحدهای شهرستانی و ستادی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه راهکارهای ارتقای آمادگی در جهت مقابله با سیل، آبگرفتگی، بروز حوادث و پذیرش مصدومان احتمالی اتخاذ شده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان به صورت مداوم با وزارت متبوع و اداره کل بحران وزارت برای کمک و امداد به سایر استان‌ها نیز در ارتباط است.

قصری با اشاره به اقدامات و پیش بینی‌های انجام شده، خاطرنشان کرد: بررسی احتمال آبگرفتگی در واحدهای تابعه دانشگاه مانند بیمارستان‌ها، بررسی انتقال سریع مصدومان و ظرفیت پذیرش آنها در بیمارستان‌ها و ارزیابی امکان جا به جایی تخت‌های بیمارستانی از جمله اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *